• SANAT
  • 9 SORUDA
  • DİKEN ÖZEL
  • GÜNÜN 11'i
  • DİKENLİK
  • AKŞAM POSTASI
  • SPOR
  • VPN HABER

Diken

Yaramazlara biraz batar!

  • VİTRİN
  • AKTÜEL
  • EKONOMİ
  • ANALİZ
  • DÜNYA
  • MEDYA
  • KEYİF
  • YAZARLAR
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Küresel otomotiv sektöründe 'iktidar değişimi'

07/08/2023 10:27

Bir zamanlar dünya lideri olan Alman otomotiv endüstrisi yerini Çin endüstrisine bırakıyor.

BYD. Fotoğraf: Arşiv.

Yılın ilk yarısı, Alman otomotiv üreticileri için iyi geçti, Mercedes-Benz, BMW ve Volkswagen (VW), satış ve karlarını artırdıklarını duyurdu. Yine de yılın tamamına yönelik tahminler, yatırımcı ve hissedarları hayal kırıklığına uğratıyor. Enflasyon ve faiz oranlarının arttığı ortamda, yeni araçlara ilgi de azalıyor.


Deutsche Welle’nin aktardığına göre satışların 2019’daki pandemiden önceki seviyenin yaklaşık beşte birinde olması dikkat çekiyor.

Elektrikli araçların yarısı Çin’den

Dünyanın en büyük ve en önemli otomobil pazarı Çin’se elektrikli araçlar konusundaki yükselişini sürdürüyor. Ülkedeki elektrikli araç sayısı artarken bugün dünyadaki mevcut elektrikli araçların yaklaşık yarısı Çin yapımı.

Çinli üreticilerin kendi ülkelerindeki tek büyük rakibi Elon Musk’ın sahibi olduğu Tesla.

Yine de özellikle yüksek gelirli Çinliler bir süredir ağırlıklı olarak Çinli markaları tercih ediyor. Sektörün lideriyse BYD.

BYD yılın ilk altı ayında Tesla’ya göre yüzde 29 daha fazla elektrikli araç sattı.

Alman markaları statü özelliğini kaybediyor

Porsche ve Audi gibi lüks markaların da sahibi olan VW şirketinin yanı sıra Mercedes ve BMW de konumlarını kaybetmemek için büyük çaba sarf etmek zorunda.

Otomotiv alanında faaliyet gösteren danışmanlık şirketi Berylls’in son araştırmasına göre, lüks araç sınıfında adeta bir ‘iktidar değişimi’ meydana geliyor. Çinliler, gelenekselleşmiş Alman üst sınıf araçlarından vazgeçiyor.

Eskiden lüks Alman araçlar, Çin’deki orta ve üst sınıf için ideal birer statü sembolüydü. Teknik açıdan geri kalmış ve kalitesiz olmakla suçlanan yerli markalarsa kötü bir itibara sahipti. Bugünse bu algı değişiyor.

Almanlar ilk 10’da değil

Dolayısıyla Çin’de bugün elektrikli araçların yüzde 80’inin yerli üretim olması şaşırtıcı değil.

Ülkedeki en başarılı 10 elektrikli araç üreticisi arasında yer alan tek yabancı şirket Tesla. Alman üreticiler ilk 10’da bile değiller.

Çin otomotiv pazarının tamamına bakıldığında, 2023’te Çinli üreticilerin, uzun bir aradan sonra yabancı üreticileri geride bırakarak pazar payının yüzde 51’ine sahip olacağı öngörülüyor.

2023’ün ilk çeyreğindeyse Çin, dünya ihracat şampiyonluğu sıfatını Japonya’nın elinden aldı. Henüz üç yıl önce, Çin bu listede altıncıydı.

Alman şirketler: Otomobil üretimi yüzde 20 düşecek

Çinli otomobil firmalarını yakalamak isteyen Alman devi yeni strateji geliştirdi

Elektrikli otomobilde Çin’in yükselişi AB’yi harekete geçirdi

Kategori:Ekonomi, Vitrin-mobil

SON HABERLER

AB, Suriye'ye tüm ekonomik yaptırımları kaldırdı

Avrupa Birliği (AB), Suriye’ye uyguladığı tüm ekonomik yaptırımları kaldırma kararı aldı. Oybirliği gereken karar için daha önce bu öneriye karşı çıkan Hollanda da ikna edildi.

10 lig incelendi: Süper Lig 'duraklama süresi'nde Avrupa lideri

Trendyol Süper Lig, 2024-2025 sezonunda maç başına ‘en fazla duraklama süresi’ eklenen lig oldu.

Çin'in uzay istasyonunda bir mikrop türü keşfedildi

Çin’in Tiengong Uzay İstasyonu’nda bilinen bir mikroorganizmanın varyantı olan bir mikrop türü keşfedildi.

Gazeteciler Mengü, Pehlivan ve Oğhan'dan 'troller' hakında suç duyurusu

Gazeteciler Nevşin Mengü, Barış Pehlivan ve Yavuz Oğhan İstanbul Büyükşehir Belediyesi’yle (İBB) para trafiği iddialarına ilişkin suç duyurusunda bulundular.

DEM Parti: Hukuki, siyasi ve kültürel adımlar atılmalı

DEM Parti Eş Genel Başkanı Tülay Hatimoğulları “Tarihi bir anlam taşımaktadır” diyerek iktidara çağrı yaptı: “Hukuki, siyasi ve kültürel adımlar atılmalı.”

Kamboçya'da başbakanlık 'babadan oğula geçti'
Zuckerberg'le kafes dövüşü: Musk, 'ameliyatlı yerime vurma' demeye hazırlanıyor

Ara

DİKEN’İ TAKİP EDİN

Osman Kavala 2 bin 758 gündür hapiste

YAZARLAR

Bir uyanışın tarihi: 19 Mayıs

Psk. Dr. Feyza Bayraktar

Elinden çıkanı kulağın duysun

Mustafa Dağıstanlı

Ali Özgentürk için: Böyle mi olmalıydı!

Ayhan Tinin

Çocuk, sınırsızlıkta değil, sınırda büyür

Psk. Dr. Feyza Bayraktar

Yazalım da ne yazalım nasıl yazalım!

Murat Sevinç

Senyör Amicis'in gazına geldim 

Behzat Şahin

Özel, İmamoğlu ve Yavaş'ın 'özenli' açıklamaları üzerine…

Murat Sevinç

GÜNÜN 11’İ

Elif Çakır: 'Allah aşkına neden Türkiye'nin yolsuzluk belası'ndan kurtulması için niye iki çift laf edilmiyor?

Erdal Sağlam: 'Gençlik açısından hiç bu kadar kabus bir dönem yaşanmamıştı' diyebiliriz

Fikret Başkaya: Bizde diplomalılara 'aydın' deniyor…

Mithat Fabian Sözmen: Bir kez daha har vurup harman savrulan bir yaz transfer dönemi izleyeceğiz

Esfender Korkmaz: 2024, Türkiye'de rekor sayıda konkordato başvurusunun yaşandığı bir yıl oldu

Şeref Oğuz: Bodrum'da belediyecilik zor

Nevşin Mengü: Milyonlar harcanan gazeteler okunmuyor, o nedenle kendilerine bir trol ordusu kurmak zorunda kaldılar

Murat Ağırel: Gazetecilere iftiralar atılıyor, itibarsızlaştırma kampanyası büyütülüyor

Özge Güneş: Barınma hakkı ile rant politikaları aynı zeminde ama birbirine zıt yönlerde ilerliyor

Ali Eyüboğlu: Yapay zekanın Eurovision'da üçüncü sıraya yerleştirdiği Avusturya birinci oldu

Murat Belge: Ana muhalefet partisine 'terörist' demenin amacı ne olabilir?

  • 9 SORUDA
  • YAZARLAR
  • AKTÜEL
  • ANALİZ
  • DİKEN ÖZEL
  • DİKEN'E TAKILANLAR
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • KEYİF
  • MEDYA
  • POPÜLER BİLİM
  • SANAT
  • BU GAZETE…
  • DİKEN 10 YAŞINDA
  • Künye
  • İletişim
  • Gizlilik ilkeleri
  • Çerez politikası

"Genç gazeteci arkadaşlarıma! Bu meslek yorucu bir meslektir. Ama, insan büyük bir zevkle çalışır. Kalemine daima efendi kal, uşak olmamaya gayret et. Mecbur kalırsan kır, sakın satma." Sedat Simavi

×