İran Meclis Başkanı ve ülkenin baş müzakerecisi Kalibaf, “Hürmüz Boğazı İran tarafından yönetilecek” dedi.

DW Türkçe’nin aktardığına göre Kalibaf, İran resmi haber ajansı İrna’ya şu açıklamayı yaptı: “Hürmüz Boğazı, savaş öncesindeki durumuna asla dönmeyecek, uluslararası hukuk çerçevesinde İran İslam Cumhuriyeti tarafından yönetilecek.”
ABD ve İran, 28 Şubat’ta başlayan savaşı bitirmek için 15 Haziran’da anlaşmıştı. ABD Başkan Yardımcısı JD Vance de dün (22 Haziran) İsviçre’de İranlı yetkililerle nihai bir barış anlaşması için ‘sağlam bir temel’ attıklarını söylemişti.
Dün arabulucular Katar ve Pakistan’ın açıklamalarında Hürmüz’ün durumuna ilişkin bir açıklama yer almamıştı.