• SANAT
  • 9 SORUDA
  • DİKEN ÖZEL
  • GÜNÜN 11'i
  • DİKENLİK
  • AKŞAM POSTASI
  • SPOR
  • VPN HABER

Diken

Yaramazlara biraz batar!

  • VİTRİN
  • AKTÜEL
  • EKONOMİ
  • ANALİZ
  • DÜNYA
  • MEDYA
  • KEYİF
  • YAZARLAR
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

İBB, hükümete yol gösterdi: Atatürk Havalimanı için dokuz madde

17/05/2022 21:01

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), dokuz maddede Atatürk Havalimanı’nı ‘millet bahçesi’ne dönüştürmek isteyen iktidara yol gösterdi.

Fotoğraf: Batuhan Serim / Sözcü

Pistinin bir kısmına hastane inşa edilen Atatürk Havalimanı’nın millet bahçesine dönüşümü için geçen nisanda ihaleye çıkılmış, geçen günlerde de iş makineleri piste girmişti.


İBB, Atatürk Havalimanı’nın kentin gelecekteki ihtiyaçları ve 16 milyon İstanbullunun olası afetlere karşı güvenliği adına mevcut yapısıyla korunması gerektiğini açıkladı.

Açıklamada ‘çok sayıda çalıştay ve ortak akıl toplantısından çıkan stratejik sonuçlar’ şöyle paylaşıldı:

1. Kentin gelişimini kuzeye yönlendiren ve Kanal İstanbul gibi İstanbul’un geleceğini tehdit eden projelere gerekçe ve destek oluşturan İstanbul Havalimanı mevcut haliyle dondurulmalı ve büyümesi engellenmelidir. Şehrimizin gelecekteki olası kapasite ihtiyaçlarının Atatürk Havalimanı’yla karşılanması mümkündür. 

2. Atatürk Havalimanı’na da yeşil alanlara da ihtiyacımız var. Atatürk Havalimanı İstanbul’un destekleyici havalimanı olarak korunmalı, hem merkezi idarenin ve hem de yerel idarelerin kaynakları ve işbirliğiyle kentin kuzeyi ve çeşitli vadileri insanlarımızın hizmetine kazandırılmalıdır.

3. Atatürk Havalimanı, İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı’yla İstanbul sivil havacılık altyapısının önemli ve güçlü bir parçasıdır. İstanbul’un gelecekte ihtiyaç duyacağı havayolu ulaşım kapasitesinin karşılanmasında yaklaşık yüzde 28’lik bir pay alabilecektir. 

‘Genişleme etaplarının durdurulması gerek’

4. İstanbul Havalimanı mevcut 90 milyon/yıl yolcu kapasitesiyle 200 milyon yolcu/yıla göre planlanan alanının yalnızca yüzde 50’sini gerçekleştirmiş durumdadır. Diğer etapların gerçekleştirileceği alanda mevcutta doğal alanlar, orman alanları bulunmaktadır. Dolayısıyla ilk yapılması gereken İstanbul Havalimanı’nın genişleme etaplarının durdurulması ve iptal edilmesidir. Zaten projelendirilmiş olan Sabiha Gökçen Havalimanı genişleme etabı tamamlanmalı ve İstanbul’da toplamda 150 milyon yolcu/yıl kapasiteye ulaşılmalıdır. 

5. Atatürk Havalimanı, İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı doğru bir teknik planlamayla kurulacak uçuş koridorları ile beraber çalıştırılabilecektir. Birden fazla havalimanına sahip çok sayıdaki dünya kentleri bu konuda örnek alınmalıdır.

580 milyon avroluk kayıp

6. İstanbul Havalimanı’na yapılacak yatırımların kalan miktarı yaklaşık 5 milyar avro, Atatürk Havalimanı’nın mevcut yaklaşık değerinin ise yaklaşık 4 milyar avro olduğunu düşünürsek, Atatürk Havalimanı’nın sivil havacılık kullanıma açılmasıyla yaklaşık 9 milyar avroluk bir ekonomik değer israf edilmeyecek, bu bütçe ihtiyaç sahibi vatandaşlarımız lehine kullanılabilecektir. Ayrıca Atatürk Havalimanı çevresinde yıllara sari olarak inşa edilmiş olan otel ve ticari işletmelerin yılda yaklaşık 580 milyon avroluk kaybının önlenmesi mümkün olacaktır. 

7. Bu süreçte Atatürk Havalimanı’nın sahip olduğu erişilebilirlik kapasitesini daha da geliştirecek Atatürk Havalimanı – Halkalı bağlantısı gerçekleştirmek ve bu sayede üç havalimanını birbirine bağlanmak mümkün olabilecektir.

‘Yedek meydan olarak kullanabilecek’

8. Atatürk Havalimanı kapatılmadığı takdirde, 3’üncü havalimanının bir yedek meydanı olarak kullanabilecektir. Kışın bazı günlerinde 3’üncü havalimanının bulunduğu Karadeniz sahil şeridi görüş mesafesinin sıfıra indiği yoğun bir sis tabakasıyla kaplandığında; Florya, Yeşilköy bölgesi açık olabilmektedir. Meteoroloji kayıtları incelendiğinde kış aylarının hangi günlerinde İstanbul’un kuzeyinin sisli, güneyinin açık olduğu tespit edilebilir. Böyle durumlarda 3’ncü havalimanına iniş zorluğu çeken uçaklar, uzaktaki yedek meydanlara gitme ihtiyacı duymadan, şehrin merkezindeki Atatürk Havalimanı’na yönlendirilebilecektir.

9. Kapasite ihtiyacı doğana kadar geçecek süre içerisinde mevcut havalimanı yapıları esnek kullanımlarla kamunun kullanımına kolayca açılabilir niteliktedir. İhtiyaç oluştuğunda ise tekrardan terminal olarak dönüştürülmesi mümkün olacaktır.

İmamoğlu’ndan Atatürk Havalimanı çağrısı: Bir parça millet sevginiz kaldıysa durun!

CHP’liler Atatürk Havalimanı’na alınmadı: İşbirlikçilerine satmak istiyorlar

Bakan, Atatürk Havalimanı’nın yıkımında ‘altı oka sığındı’: Devrimcilikse devrimcilik…

Kılıçdaroğlu, Atatürk Havalimanı’na ‘millet bahçesi’ inşasında ‘suç ortaklarını’ uyardı

Atatürk Havalimanı’na ‘millet bahçesi’ operasyonu: İhale yine ‘bildik’ şirketlere

Kategori:Aktüel, Vitrin-mobil

SON HABERLER

Öcalan: Kardeşlik hukuku üzerinde bir yeni sözleşmeye ihtiyaç var

DEM Parti İmralı heyeti, PKK’nın silah bırakma ve fesih kararının ardından ilk defa İmralı’yı ziyaret etti. PKK lideri Abdullah Öcalan, heyet aracılığıyla mesajında “Kardeşlik hukuku üzerinde bir yeni sözleşmeye ihtiyaç var” dedi.

Her 10 gençten üçü kariyer planlamasını yapay zekayla yapıyor

Yeni bir araştırmaya göre 18-34 yaş arasındaki gençlerin yüzde 30’u kariyer planlamasını yapay zekayla şekillendiriliyor.

'Etkin pişmanlık' kapsamında ifade veren Ertan Yıldız'a tehdit iddiasına soruşturma

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) odaklı ‘yolsuzluk’ soruşturmasından tutuklu Ertan Yıldız’ın, etkin pişmanlık kapsamında ifade vermesinin ardından kendisinin ve ailesinin tehdit edildiği iddialarına ilişkin soruşturma başlatıldı.

Bahçeli: 'Milli Birlik ve Dayanışma Komisyonu' kurulması temennimizdir

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, PKK’nın silah bırakma ve fesih kararının ardından Meclis’te bütün siyasi partilerin katılımıyla bir komisyon kurulmasını önerdi ve komisyonun nasıl çalışacağına dair önerilerini sıraladı.

Ali Koç: Genel kurulu mali genel kurulumuzla beraber yapma kararımız bir inat değil, bir inanç

Fenerbahçe Başkanı Ali Koç “Olağanüstü genel kurulu mali genel kurulumuzla beraber eylül ayında yapma kararımız bir inat değil, bir inanç ve sorumluluktan ibarettir” dedi.

Finlandiya ve İsveç'in başvurusunda İYİ Parti de topa girdi: Yine stratejik ve taktiksel hatalar
90 yaşındaki doktordan 'Beyaz Yemin': 10 kere doğsam yine hekim olurum

Ara

DİKEN’İ TAKİP EDİN

Osman Kavala 2 bin 756 gündür hapiste

YAZARLAR

Elinden çıkanı kulağın duysun

Mustafa Dağıstanlı

Ali Özgentürk için: Böyle mi olmalıydı!

Ayhan Tinin

Çocuk, sınırsızlıkta değil, sınırda büyür

Psk. Dr. Feyza Bayraktar

Yazalım da ne yazalım nasıl yazalım!

Murat Sevinç

Senyör Amicis'in gazına geldim 

Behzat Şahin

Özel, İmamoğlu ve Yavaş'ın 'özenli' açıklamaları üzerine…

Murat Sevinç

Yeşil zeytini neden yemedin Sait?

Ayhan Tinin

GÜNÜN 11’İ

Pınar Yıldız Yüksel: Türkiye yaşlı nüfus hızında Japonya'nın izinden gidiyor

Savaşkan İskefli: Otomobil almak yüksek vergiler nedeniyle toplumun büyük kesimi için neredeyse imkânsız

Ümit Akçay: 19 Mart operasyonunun ekonomik etkileri, iktidarı girdiği yoldan çevirecek bir etki yapmadı

Esfender Korkmaz: Dezenflasyonist politika aracı olarak yatırımların durdurulması çok yanlış

Sedat Bozkurt: İktidarın 'terörsüz Türkiye' diyerek önüne koyduğu amacı o gün bu akademisyenler devletten talep ettiler

Nevşin Mengü: Ekrem İmamoğlu dosyasından belli ki 'ahtapot' çıkacak

Fehmi Koru: Körfez ülkelerinde krallar gibi karşılandı Trump…

Gözde Bedeloğlu: Geleceğin mimarları, sanatçıları, bilim insanları üstleri başları parçalanarak gözaltına alındı, tutuklandı

Şükran Pakkan: İnsanları onurlu kılan; ispiyoncu olması değil, özgürlüğe, hakka ve adalete inanmasıdır

Zeynep Aktaş: Yatırımcı yeniden borsaya yönelirken altın geriliyor

İlber Ortaylı: Medeniyet Kulübü'nden bir öğrenci, protestocu grubun içine dalıp kavga çıkarmış

  • 9 SORUDA
  • YAZARLAR
  • AKTÜEL
  • ANALİZ
  • DİKEN ÖZEL
  • DİKEN'E TAKILANLAR
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • KEYİF
  • MEDYA
  • POPÜLER BİLİM
  • SANAT
  • BU GAZETE…
  • DİKEN 10 YAŞINDA
  • Künye
  • İletişim
  • Gizlilik ilkeleri
  • Çerez politikası

"Genç gazeteci arkadaşlarıma! Bu meslek yorucu bir meslektir. Ama, insan büyük bir zevkle çalışır. Kalemine daima efendi kal, uşak olmamaya gayret et. Mecbur kalırsan kır, sakın satma." Sedat Simavi

×