Volkswagen, emisyon testlerinde usulsüzlük skandalının ardından şirketin imajını düzeltmek için atağa geçti: Hileli yazılım içeren 11 milyon araç geri çağrılıp onarılacak. Bazı analistlere göre bu ‘düzeltme’nin maliyeti, 6.5 milyar doları (yaklaşık 20 milyar TL) geçebilir.
Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen’in ABD’de dizel araçların emisyon testlerinin sonuçlarını çarpıttığı ortaya çıkmıştı. Alman hükümeti de aynı manipülasyonun Volkswagen’in satışlarının yüzde 40’ını gerçekleştirdiği Avrupa’da da yapıldığını açıklamıştı.
78 yıllık tarihi boyunca karşı karşıya bulunduğu en ciddi kriz, Volkswagen’in piyasa değerinin üçte birini yitirmesine neden olduğu gibi küresel otomobil sektöründe de şok yarattı. Krizin Alman ekonomisine de zarar verebileceği belirtiliyor.
Volkswagen’in bin üst düzey yöneticisiyle Wolfsburg’da kapalı kapılar ardında gerçekleştirilen toplantıda konuşan yeni CEO Matthias Müller, “Uzun ve zorlu bir yolculuk ve çok sıkı bir çalışma bizi bekliyor” dedi.
Reuters’in gördüğü bir metinde Müller, “Yalnızca adım adım ilerleme gösterebileceğiz ve önümüzde birçok engel olacak” ifadelerini kullandı.
Müller, Cuma günü eski CEO Martin Winterkorn’un yerine atanmıştı. Winterkorn hakkında sahtekarlık suçlamasıyla soruşturma başlatılmıştı.
Almanya, dizel emisyonları yasalara uygun bir hale getirmesi için Volkswagen’e 7 Ekim’e kadar süre tanımış bulunuyor.
Volkswagen daha önce yaklaşık 11 milyon aracın egzoz emisyon testlerinde hile yapan bir yazılım içerdiğini duyurmuş, bu araçların 5 milyon adedinin VW, 2.1 milyon adedinin Audi , 1.2 milyonunun Skoda markaları altında satıldığını, 1.8 milyon adedinin iste hafif ticari araç olduğunu belirtmişti.
Bir krizin anatomisi: Volkswagen kendi egzoz gazından zehirlendi!