Esad'ın bakanı 'teslim oldu'

Suriye’de Beşar Esad’ın içişleri bakanlığını yapan tümgeneral Muhammed el-Şaar, geçici hükümetin güvenlik güçlerine ‘teslim oldu.’

Fotoğraf: Facebook

El-Şaar 2011-2018 arasında içişleri bakanlığı ile askeri polis komutanlığı, 2006’daysa Şam’da 227’nci Bölge Şube Müdürlüğü görevleri yaptı.

Bir dönem Lübnan’da da istihbarat subayı olan el-Şaar, Beşar Esad’ın kuzeni ve Dera’daki siyasi güvenlik şube eski başkanı Atıf Necip’in tutuklanmasından günler sonra ‘teslim oldu’.

Al Arabiya‘ya konuşan el-Şaar ‘kendi isteğiyle teslim olduğunu’ belirtti ve şöyle dedi:

“Gayrıresmi cezaevlerinden değil, sadece resmi cezaevlerinden sorumluydum. Kanunen cezalandırılabilecek bir suç da işlemedim.”

Al-Arabiya’nın ulaştığı bir fotoğrafta El-Şaar güvenlik güçlerine ait bir aracın içinde görülüyor.

Ahmed Şara, Türkiye’ye geliyor

Şara’nın ilk yurt dışı ziyareti Suudi Arabistan’a

Şara: Suriye’nin çeşitliliğini yansıtan bir geçiş hükümeti için çalışacağız

Ahmed Şara, Suriye’de geçiş döneminin cumhurbaşkanı ilan edildi

Şara: İki yılda 14 milyon Suriyeli ülkesine dönecek

Avrupa Komisyonu üyesi: Suriye yönetimi insan hakları için ‘güven verici’