• SANAT
  • 9 SORUDA
  • DİKEN ÖZEL
  • GÜNÜN 11'i
  • DİKENLİK
  • AKŞAM POSTASI
  • SPOR
  • VPN HABER

Diken

Yaramazlara biraz batar!

  • VİTRİN
  • AKTÜEL
  • EKONOMİ
  • ANALİZ
  • DÜNYA
  • MEDYA
  • KEYİF
  • YAZARLAR
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Britanya 5 bin TIR ve kamyon şoförüne vize verecek: Maaşlar ve şartlar nasıl?

28/09/2021 15:52

Britanya’da patlak veren TIR ve kamyon sürücüsü krizi sonrası 5 bin kişiye vize verileceği açıklandı. Ülkede ağır vasıta sürücüleri yıllık 19 ila 24 bin sterlin arasında kazanıyor ve zamanla bu ücret 45 bin sterline (542 bin lira) kadar çıkıyor. Ayrıca yabancı ehliyet sahipleri de Britanya ehliyetine geçiş yapabiliyor.

Fotoğraf: Reuters

Türkiye’de yaşanan son kur şoku sonrası bir sterlin 12,05 Türk lirasına eşit hale geldi.


Britanya’da TIR ve kamyon şoförü eksikliği nedeniyle bazı süpermarketlerde raflar boş kalmış ve benzin istasyonlarında benzin bitmişti.

Ülkede sıkıntıların önüne geçebilmek için ise 5 bin akaryakıt tankeri ve gıda kamyonu sürücüsüne geçici vize verileceği açıklanmıştı.

Birleşik Krallık Vize ve Göçmenlik Dairesi (UKVI) önümüzdeki günlerde vize başvurularını işleme alacağını duyurdu.

Avrupa Birliği vatandaşlarının Brexit sonrası Britanya’da çalışma hakkını kaybetmesinin ardından ülkede 100 bin civarında ağır vasıta sürücüsü açığı olduğu belirtiliyor.

TIR sürücüsü olmak için ne gerekiyor?

Euronews’in haberine göre ağır vasıta kullanabilmek için 18 yaşından büyük olmanız ve Britanya’da geçerli bir sürücü ehliyetinizin olması gerekiyor. Yabancı ehliyet sahipleri de Britanya ehliyetine geçiş yapabiliyor.

Bu aşamadan sonra ağır yük vasıtası (heavy goods vehicle – HGV) belgesine sahip olmanız lazım. Kullanacağınızın aracın ağırlığı, römorkör takılıp takılamayacağına bağlı olarak alacağınız belge tipi değişebiliyor.

En yüksek seviye olan Cat C + E lisansına sahip olduğunuzda 3 bin 500 kilogram üzerindeki araçları kullanabiliyorsunuz.

Yani aslında tüm ağır vasıtaları kullanma hakkına sahip oluyorsunuz. Fakat çalışacağınız bölge ve hedeflediğiniz alana göre daha düşük kategoriler de sizin için yeterli olabilir.

Lisanslar için aldığınız eğitimin bir parçası olarak sağlık testinden, yazılı ve uygulamalı sınavlardan geçmek zorundasınız. Bu sınavlar, başka bir dilde de yapılabiliyor.

Son olarak sürücülük yeteneğinizin ölçüldüğü profesyonel yeterlilik sertifikası (Driver CPC) almanız gerekiyor ve bu sertifikanın 35 sene geçerliliği bulunuyor.

Şoförler ne kadar maaş alıyor?

Ağır vasıta sürücülerinin başlangıç aşamasında yıllık 19 bin sterlinle 24 bin sterlin arasında değişebiliyor ve zamanla 45 bin sterline kadar çıkma ihtimali bulunuyor.

Ortalama olarak ise çalıştığınız şirkete ve mesafeye bağlı olarak TIR şoförleri yıllık 30 bin ile 40 bin sterlin arasında kazanıyor.

Genelde uluslararası ve uzun mesafe şoförleri ülke içinde çalışanlardan daha fazla kazanıyor.

Fakat ülkede şu an şoför sıkıntısı yandığı için saat başına ödeme yapılan geçici iş olanağı da oldukça fazla bulunuyor.

Örneğin, panelvanlarla dağıtım yapan sürücüler saat başına 10 sterlin civarında kazanıyor.

Fakat aracın büyüklüğüne ve taşınan malın çeşidine göre bu rakam daha da yukarı çıkabiliyor. Ayrıca bazı malzemeleri taşımak için fazladan eğitim almanız gerekebilir.

Şirketler için mallarını emanet edebilecekleri tecrübeli şoförler ise her zaman öncelik sebebi.

Önce Shell sonra BP: Britanya’da istasyonlarda benzin kalmadı

Shell’de benzin bitti

Britanya’da askere pompa nöbeti!

Kategori:Dünya

SON HABERLER

Putin İstanbul'a gelmiyor

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, yarın (15 Mayıs) İstanbul’daki barış müzakerelerine katılmayacak.

Türkiye Kupası Galatasaray'ın

Ziraat Türkiye Kupası finalinde Trabzonspor’u 3-0 yenen Galatasaray kupanın sahibi oldu. 

ABD, Türkiye'ye 305 milyon dolarlık füze satacak

ABD Dışişleri Bakanlığı, Türkiye’ye toplam 305 milyon dolarlık füze satışına onay verildiğini açıkladı.

İlk kez bir hastalığın toplam yükü çıkarıldı: RSV'nin maliyeti 24 milyar lira 

Türkiye’de ilk kez bir hastalığın toplam ekonomik yükü çıkarıldı. Özellikle bebeklerde ağır seyredebilen ve ölümlere yol açabilen respiratuar sinsityal virüsün (RSV) ülkeye toplam maliyeti yaklaşık 24,2 milyar lira. 

İstanbul'da suya yüzde 10 zam

İstanbul’da suya her ay yapılan Tüketici Fiyat Endeksi’yle (TÜFE) Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) oranındaki zam haricinde yüzde 10 zam geldi.

Dünyaya kriz korkusu salan Çinli şirketten yeni hamle
Richard Gere, eski İtalyan bakan aleyhine şahitlik edecek: Sığınmacı gemisine izin vermemişti

Ara

DİKEN’İ TAKİP EDİN

Osman Kavala 2 bin 752 gündür hapiste

YAZARLAR

Özel, İmamoğlu ve Yavaş'ın 'özenli' açıklamaları üzerine…

Murat Sevinç

Yeşil zeytini neden yemedin Sait?

Ayhan Tinin

Editör eksikliği fazlalık yaratır

Mustafa Dağıstanlı

Anne dediğin başlangıçtır

Psk. Dr. Feyza Bayraktar

Dilsiz bir ülkenin çığlığı

Psk. Dr. Feyza Bayraktar

Sırrı Süreyya Önder'in 'Cumhuriyet' eleştirisi üzerine…

Murat Sevinç

Silmek isteseler de silemezler

Psk. Dr. Feyza Bayraktar

GÜNÜN 11’İ

Pınar Erişen: İnsanları 'elitist ve seçkinci' diye aşağılamak geri kalmış toplumların ortak hatası

Esfender Korkmaz: Hükümetin sıcak para sevdası geçmezse, ekonomik istikrar hiçbir zaman gelmeyecek

Mustafa Yalçıner: Ortadoğu'ya gezisine rağmen Türkiye'ye gelmiyor ve dışişleri bakanını yolluyor

Fatih Yaşlı: Lozan'la derdi olan diğer aktör Türkiye İslamcılığıdır

Alaattin Aktaş: Merkez Bankası'nın on günde 15 milyar net kayba uğradığını söylemek yanlış olmaz

Yusuf Ziya Cömert: Öcalan DEM'in başına mı geçecek?

Zeynep Aktaş: Altın ve döviz bazlı fonlar portföy dengesi sağlıyor

Recep Genel: Avrupa'da en çok gayrimenkul alan milletler arasında Türkler ön sıralarda

Çiğdem Toker: Şu ana kadar 'terörsüz Türkiye' kavramının demokratik değerleri içerdiğine dair bir emare göremedik

Elif Çakır: Hakikaten de Bahçeli sözünün eri çıktı

Öztin Akgüç: Yabancı sermayenin yararından çok sakıncaları

  • 9 SORUDA
  • YAZARLAR
  • AKTÜEL
  • ANALİZ
  • DİKEN ÖZEL
  • DİKEN'E TAKILANLAR
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • KEYİF
  • MEDYA
  • POPÜLER BİLİM
  • SANAT
  • BU GAZETE…
  • DİKEN 10 YAŞINDA
  • Künye
  • İletişim
  • Gizlilik ilkeleri
  • Çerez politikası

"Genç gazeteci arkadaşlarıma! Bu meslek yorucu bir meslektir. Ama, insan büyük bir zevkle çalışır. Kalemine daima efendi kal, uşak olmamaya gayret et. Mecbur kalırsan kır, sakın satma." Sedat Simavi

×