Okura not:
Günün 11’i, Türkiye medyasındaki görüş ve yorum çeşitliliğini yansıtmak amacıyla hazırlanmaktadır. Aşağıda özetini bulacağınız yazıya yer vermemiz, içeriğini onayladığımız ve/veya desteklediğimiz anlamına gelmez.
Çin’in binlerce yıllık sembolü ejderhaydı şimdi ise panda. Ejderha her ne kadar Çinliler için barışın, bereketin, gücün simgesi olsa da Batılılar tarafından korkutucu bir canavar olarak algılandığı için nesli tükenmekte olan bir pandadan daha sevimli yeni bir imaj olamazdı onlar da ona sarıldı.
Köpek ve kedi yiyen imajından kurtulmak için açılan kedi, köpek otelleri ve sayıları hızla artan evcil hayvan besleme alışkanlığı da bu imaj değişikliğinin yan unsurlarından birisi.
Hollywood filmlerini izlemiyor, sosyal medya ağlarına hepten kapalılar ama McDonald’s ve Starbucks ülkenin her yerinde önemli buluşma noktalarından birisi. Pahalı yabancı arabalar ve sosyetik dünya markaları da sanki bu dünya ile uyum çabasına yönelik politikanın bir parçası!..