Mersin’de 73 bin litre bidon taklit-tağşiş işlem görmüş ayçiçeği yağı bulundu.

Akdeniz Belediyesinin açıklamasına göre zabıta D-400 karayolu Huzurkent mevkisindeki bir depoya baskın düzenledi.
Yurt dışına ‘ayçiçeği yağı’ olarak satılmak üzere hazırlanan bidonlarda su ve yağ karışımı yapıldığı tespit edildi.

Depodaki 20 litrelik 3 bin 650 bidon taklit-tağşiş ayçiçeği yağına el konuldu.
İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü bidonlardan aldığı numuneleri laboratuvara gönderdi. Analiz sonuçlarında bidonların tamamının su ve yağ karıştırılarak doldurulduğu belirlendi.
Olayla ilgili yasal süreç başlatıldığı bildirildi.
Zabıta müdürü Ufuk Sivaslıoğlu ihbar üzerine depoya baskın düzenlediklerini belirterek şöyle konuştu:
“Ambalajın üzerindeki ayçiçeği yağı bilgileri kontrol ettiğimizde de firmanın sahte bir firma olduğunu anladık.
Sahte firmayı da maliyeye bildireceğiz. Bu ürünlerin tamamına el koyup geri dönüşüm tesisine göndereceğiz.”