İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Kabataş’ta yapmayı planladığı transfer merkezi nedeniyle 28 Temmuz 2016 Perşembe gününden itibaren Kabataş’taki vapur, motor ve deniz otobüsü iskeleleri bir süre başka iskelelerden hizmet verecek.
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi, Kabataş’ta yapılacak transfer merkezi için, Süleymaniye’yi gölgede bıraktığı gerekçesiyle çokça eleştiri alan Haliç Metro Köprüsü’nün de mimarı Hakan Kıran’ın tasarladığı ‘kanat çırpan dev martı’ biçimli bir projeyi onaylamıştı.
Boğaz’ın doğal görüntüsünü bozacağı, böyle bir transfer merkezine ihtiyaç olmadığı eleştirilerinin dikkate alınmadığı proje için büyükşehir belediyesi şimdiden kolları sıvadı.
İBB’den yapılan açıklamada, Kabataş Meydanı’nda raylı sistem, deniz ve karayolu ulaşımını entegre hale getirmek için 83 bin metrekarelik bir alanda yayalaştırılmış yeni bir meydan düzenlemesi yapılacağı kaydedildi.
Vapur, deniz otobüsü ve motor iskeleleri yenilenirken, Dolmabahçe-Fındıklı arasındaki trafiğin yeraltına alınması, meydan altında müze, sergi salonları ve otopark inşa edilmesi planlanıyor.
Projenin 28 Temmuz 2016 Perşembe günü başlayacağı kaydedilen açıklamada Kabataş’taki vapur, motor ve deniz otobüsü iskelelerinin de bu tarihten itibaren başka iskelelerden hizmet vereceği belirtildi.
Değişiklikler şöyle:
ŞEHİR HATLARI
Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar ve uğramalı Boğaz seferleri Beşiktaş ile Eminönü (Katip Çelebi) İskelesi’nden,
İDO
Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar seferleri Beşiktaş ve Yenikapı İskelesi’nden,
DENTUR
Kabataş-Üsküdar seferleri Karaköy İskelesi’nden,
BUDO
Kabataş-Bursa seferleri Karaköy Eski İDO İskelesi’nden sağlanacak.
Öte yandan İBB’nin basın duyurusunda projeden İBB Başkanı Kadir Topbaş’ın ‘ustalık döneminin en önemli eserlerinden biri’ olarak nitelendirilmesi de dikkat çekti.