• SANAT
  • 9 SORUDA
  • DİKEN ÖZEL
  • GÜNÜN 11'i
  • DİKENLİK
  • AKŞAM POSTASI
  • SPOR
  • VPN HABER

Diken

Yaramazlara biraz batar!

  • VİTRİN
  • AKTÜEL
  • EKONOMİ
  • ANALİZ
  • DÜNYA
  • MEDYA
  • KEYİF
  • YAZARLAR
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

İETT zamda topu hükümete attı: Kasımdan beri mazot yüzde 158, dolar yüzde 50 arttı

06/04/2022 16:20

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı (İBB) bağlı İETT, kentteki toplu ulaşım zammında topu hükümete attı.

Fotoğraf: DHA (Arşiv)

Zamların ardından İstanbul’da otobüs ve metroya 7,67, metrobüse 11,38, Marmaray’a ise 16,97 liradan binilecek. İndirimli aylık 109, tam aylıksa artık 602 lira.


İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri’nden (İETT) yapılan açıklama özetle şöyle:

*Tek bir yolcunun İETT’ye maliyeti 12,3 lira. İETT’nin yolculuk geliriyse indirimli ve ücretsiz kartlarla beraber bakıldığında, yolcu başına 3,5 lira. Aradaki fark İBB tarafından ödeniyor.

Son dönemde toplu ulaşım hizmetini sunmak için zorunlu giderlerin maliyetlerinde korkunç artışlar yaşandı. Kasım 2021’de 8,2 lira olan motorinin litre fiyatı yüzde 158 artışla Nisan 2022’de 21,2 liraya yükseldi. Temel pek çok harcamanın dövizle yapıldığı ulaşım alanında dolar da aynı dönemde 9,9 liradan yüzde 50 civarında bir artışla 14,7 liraya yükseldi.

*Eğer merkezi yönetim, toplu ulaşımda tüketilen akaryakıttan KDV ve ÖTV almaktan vazgeçmiş olsaydı, zam bir süre daha ertelenebilirdi. Ancak hükümet bu artışın yükünü vatandaşla birlikte belediyelere de yüklemeyi tercih etti.

‘Artış zorunluluktu’

*Ekonomik şartlar vatandaşlar için de çok çok zorlayıcı bir hal almış olmasına rağmen, toplu ulaşım hizmetinin sürdürülebilmesi için ulaşım ücretlerinde artış bir zorunluluk haline geldi. Sadece kamu kuruluşu olan İETT araçları için değil, toplu ulaşımın diğer aktörleri, Halk Otobüsleri, taksiler, minibüsler, yolcu taşıyan motorlar, Şehir Hatları vapurları için de maliyetler karşılanamaz hale geldi.

*İETT’nin yolculuk gelirleri de sadece motorin tüketimini karşılayamaz hale geldi. Önceden iki tam bilet karşılığı alabildiğimiz bir litre motorini bu artış öncesi dört tam biletle alabiliyorduk. İETT’nin işletme gelirlerinin giderlerini karşılama oranı, yıldan yıla dolar karşısında düşen bilet ücretleri nedeniyle 2018’de yüzde 70’ken 2022’de yüzde 31’e geriledi.

İstanbul’da toplu taşımaya yüzde 40 zam

Kategori:Aktüel, Ekonomi

SON HABERLER

Öcalan: Kardeşlik hukuku üzerinde bir yeni sözleşmeye ihtiyaç var

DEM Parti İmralı heyeti, PKK’nın silah bırakma ve fesih kararının ardından ilk defa İmralı’yı ziyaret etti. PKK lideri Abdullah Öcalan, heyet aracılığıyla mesajında “Kardeşlik hukuku üzerinde bir yeni sözleşmeye ihtiyaç var” dedi.

Her 10 gençten üçü kariyer planlamasını yapay zekayla yapıyor

Yeni bir araştırmaya göre 18-34 yaş arasındaki gençlerin yüzde 30’u kariyer planlamasını yapay zekayla şekillendiriliyor.

'Etkin pişmanlık' kapsamında ifade veren Ertan Yıldız'a tehdit iddiasına soruşturma

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) odaklı ‘yolsuzluk’ soruşturmasından tutuklu Ertan Yıldız’ın, etkin pişmanlık kapsamında ifade vermesinin ardından kendisinin ve ailesinin tehdit edildiği iddialarına ilişkin soruşturma başlatıldı.

Bahçeli: 'Milli Birlik ve Dayanışma Komisyonu' kurulması temennimizdir

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, PKK’nın silah bırakma ve fesih kararının ardından Meclis’te bütün siyasi partilerin katılımıyla bir komisyon kurulmasını önerdi ve komisyonun nasıl çalışacağına dair önerilerini sıraladı.

Ali Koç: Genel kurulu mali genel kurulumuzla beraber yapma kararımız bir inat değil, bir inanç

Fenerbahçe Başkanı Ali Koç “Olağanüstü genel kurulu mali genel kurulumuzla beraber eylül ayında yapma kararımız bir inat değil, bir inanç ve sorumluluktan ibarettir” dedi.

Uşak ve İzmir'de orman yangını
İstanbul'daki kayıp İTÜ öğrencisi ölü bulundu

Ara

DİKEN’İ TAKİP EDİN

Osman Kavala 2 bin 756 gündür hapiste

YAZARLAR

Elinden çıkanı kulağın duysun

Mustafa Dağıstanlı

Ali Özgentürk için: Böyle mi olmalıydı!

Ayhan Tinin

Çocuk, sınırsızlıkta değil, sınırda büyür

Psk. Dr. Feyza Bayraktar

Yazalım da ne yazalım nasıl yazalım!

Murat Sevinç

Senyör Amicis'in gazına geldim 

Behzat Şahin

Özel, İmamoğlu ve Yavaş'ın 'özenli' açıklamaları üzerine…

Murat Sevinç

Yeşil zeytini neden yemedin Sait?

Ayhan Tinin

GÜNÜN 11’İ

Pınar Yıldız Yüksel: Türkiye yaşlı nüfus hızında Japonya'nın izinden gidiyor

Savaşkan İskefli: Otomobil almak yüksek vergiler nedeniyle toplumun büyük kesimi için neredeyse imkânsız

Ümit Akçay: 19 Mart operasyonunun ekonomik etkileri, iktidarı girdiği yoldan çevirecek bir etki yapmadı

Esfender Korkmaz: Dezenflasyonist politika aracı olarak yatırımların durdurulması çok yanlış

Sedat Bozkurt: İktidarın 'terörsüz Türkiye' diyerek önüne koyduğu amacı o gün bu akademisyenler devletten talep ettiler

Nevşin Mengü: Ekrem İmamoğlu dosyasından belli ki 'ahtapot' çıkacak

Fehmi Koru: Körfez ülkelerinde krallar gibi karşılandı Trump…

Gözde Bedeloğlu: Geleceğin mimarları, sanatçıları, bilim insanları üstleri başları parçalanarak gözaltına alındı, tutuklandı

Şükran Pakkan: İnsanları onurlu kılan; ispiyoncu olması değil, özgürlüğe, hakka ve adalete inanmasıdır

Zeynep Aktaş: Yatırımcı yeniden borsaya yönelirken altın geriliyor

İlber Ortaylı: Medeniyet Kulübü'nden bir öğrenci, protestocu grubun içine dalıp kavga çıkarmış

  • 9 SORUDA
  • YAZARLAR
  • AKTÜEL
  • ANALİZ
  • DİKEN ÖZEL
  • DİKEN'E TAKILANLAR
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • KEYİF
  • MEDYA
  • POPÜLER BİLİM
  • SANAT
  • BU GAZETE…
  • DİKEN 10 YAŞINDA
  • Künye
  • İletişim
  • Gizlilik ilkeleri
  • Çerez politikası

"Genç gazeteci arkadaşlarıma! Bu meslek yorucu bir meslektir. Ama, insan büyük bir zevkle çalışır. Kalemine daima efendi kal, uşak olmamaya gayret et. Mecbur kalırsan kır, sakın satma." Sedat Simavi

×