Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Müsteşarı Yusuf Tekin, bakanlığın geçen hafta açıkladığı müfredatla için, “Taslağımızın tamamında çocuklarımıza başta Atatürk olmak üzere bu ülkeye ve değerlerimize hakkıyla sahip çıkıp koruyacakları bir konsept öngörülmüştür” dedi.

Fotoğraf: Reuters
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın açıkladığı müfredatta, öğrencilere yakın tarih ve darbe girişiminin anlatılmasına yer verilmiş, evrim konu başlığı çıkarılmış, Atatürk’ün hayatıyla ilgili konularda kısıtlamaya gidilmişti.
Müfredatta ayrıca, ‘2. Dünya Savaşı’ konu başlığında Türkiye’nin izlediği dış politika ve savaş sırasında Türkiye’de meydana gelen siyasi, ekonomik gelişmeler bölümünden 2’nci cumhurbaşkanı İsmet İnönü’ne ait başlık kaldırılmış, imam hatip ortaokullarındaki öğrencilere 7. sınıftan itibaren ‘cihat’ kavramının anlatılacağı ortaya çıkmıştı.
Yılmaz, yeni müfredata ilişkin tanıtım toplantısında kaldırılan evrim teorisi hakkında “Bilim ne söylüyorsa biz onu takip edeceğiz. İlim midir, varsayım mıdır, kuramsal mıdır…” demişti.
Bir aylık askı süresinin ardından kitap yazımına 20 Şubat’ta başlanacak. Yeni müfredat 2017-2018 yılında 1’inci, 5’inci ve 9’uncu sınıflardan itibaren okutulacak.
‘Müfredat bütün olarak değerlendirilmeli’
Twitter hesabından açıklama yapan Tekin, müfredat güncellemesinin kamuoyuyla paylaşıldığını, bu uygulamanın ortak aklı bulma amaçlı iyi niyetli bir girişim olduğunu söyledi.
Türkiye’nin geleceğine hizmet edecek katkıları beklediklerini aktaran müsteşar, müfredatın bütün olarak değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.
Tekin açıklamasında şunları kaydetti: “Hazırladığımız müfredatları incelerken sadece bir sınıftaki tek bir derse bakılarak yorum yapmak hatalı ve eksik bir bakış olacaktır. Müfredat taslağımızın tamamında çocuklarımıza başta Atatürk olmak üzere bu ülkeye ve değerlerimize hakkıyla sahip çıkıp koruyacakları bir konsept öngörülmüştür. Herhangi bir değeri salt bir derse endeksleyerek vermek hem pedagojik açıdan hem de oluşturduğunuz konsept açısından uygun değildir. Atatürk ve onun çocuklarımıza ve gençliğimize emanet ettiği başta cumhuriyet, demokrasi ve bağımsızlık olmak üzere bu coğrafyaya vatan bilinciyle sahip çıkmayı temin edecek milli ve manevi bütün değerleri vermek, bu müfredat taslağının en öncelikli parametrelerinden birisidir. Bu değerler, bütün müfredatın içerisinde ayrıca kurgulanmıştır. Örneğin 1. sınıfta sadece hayat bilgisi ya da Türkçe dersine bakarak bu değerlerin yeterli olmadığına hükmetmek doğru bir değerlendirme olmaz. Müfredatın tamamına bakmak gerekir.”