Seçimlere 10 gün kala partiler son kozlarını oynayacaklar. Son düzlüğe girilirken AK Parti iki stratejik karar aldı.
1-Daha önce AK Parti’ye oy vermiş ancak 7 Haziran’da AK Parti’ye oy vermemiş ama bu arada diğer partilere de gitmemiş olan yüzde 4-4,5’luk kesime yönelecek. Yani AK Parti 7 Haziran öncesinde kaybettiği AK Partilileri kazanmaya çalışacak.
2- MHP ve Devlet Bahçeli hedef alınmayacak. Daha önce, MHP hedef alınmasın ama Devlet Bahçeli’nin uzlaşmaz tutumu gündeme getirilsin diye bir strateji izleniyordu. Bahçeli’nin hedef alınmasının MHP seçmeni üzerinde olumsuz etki yaptığı tespit edildi. Bu yüzden her ikisinin de hedef alınmaması kararı alındı.
Keşke benzer bir karar HDP ve Selahattin Demirtaş konusunda da alsaydı AK Parti. 7 Haziran’da “Türkiyelileşme” söylemi ve terörün önünü kapatıp, siyasetin önünü açmak için HDP’ye oy veren kitle, yaşanan terör olaylarından dolayı hoşnut değil. Ancak AK Parti HDP’yi ve Selahattin Demirtaş’ı hedef tahtasına oturttukça, Kürt seçmen sahiplenme duygusuyla partisini terk etmiyor.
Yine keşke son 10 günde Kürt seçmeni kazanabilecek kucaklayıcı bir dil kullanılabilse. Çünkü Kürt seçmen gelmeden AK Parti’nin işi zor.
Siyasette 24 saatin dahi uzun bir süre olduğu bir sürece girdik.