Ankara’da üç kişinin tutuklandığı yüksek hızlı tren kazası soruşturmasında üç kişi daha şüpheli.

Yenimahalle ilçesinde 13 Aralık’ta saat 06.30 sıralarında hızlı trenin kılavuz trenle kafa kafaya çarpışması sonucu dokuz kişi hayatını kaybetmiş, 100’e yakın kişi de yaralanmıştı. Olayın ardından amirlerini suçlayan üç TCDD görevlisi tutuklanmıştı.
DHA’nın haberine göre Ankara başsavcılığının soruşturmasında gar müdür yardımcısı dahil üç kişi daha şüpheli sıfatıyla ifade verdi.
Habertürk’ten Fevzi Çakır’ın haberine göre de şüpheliler hakkındaki soruşturma ‘görevi ihmal’ suçundan yürütülüyor. Şüphelilerin akıbeti, kesin bilirkişi raporunun ardından belli olacak.
TCDD’ye ‘zor’ sorular
Soruşturmayı yürüten savcılık, TCDD’ye cevaplaması istemiyle şu soruları gönderdi:
- 09 Aralık 2018 tarihinde uygulanmaya başlanan YHT’lerin kabul ve sevk işlemlerine yönelik emir (insiyatifi makasçıya bırakan emir) hangi mevzuat çerçevesinde gerçekleştirildi?
- Kazanın meydana geldiği hatta sinyalizasyon sistemi bulunuyor muydu? Trenlerle iletişim nasıl sağlanıyordu?
- Makinistlerin hangi hattı kullanması gerekiyordu? Bu konuda bilgileri var mıydı? Bilgilendirilmeleri gerekiyor muydu?
- Nöbetlerde kaç makasçı (tren teşkil memuru) görev yapıyordu?
Ankara’daki hızlı tren faciasında üç tutuklama
Sinyalizasyonu yok: Dokuz kişinin öldüğü tren hattı yeniden açıldı
Ankara’daki hızlı tren kazası: CHP’li vekiller bakanı Meclis’te istifaya çağırdı
Ankara’daki tren kazasının kamera görüntüleri ortaya çıktı
Sinyalizasyonsuz hat tek kişiye emanetmiş: Makasçı ‘değiştirmeyi unuttum’ dedi
Ulaştırma bakanı: Sinyalizasyon olmazsa olmaz değil
Ulaşım uzmanı bilirkişi: Demiryollarının yüzde 80’inde sinyalizasyon yok
TCDD yetkilisi: Ankara’daki kaza sinyalizasyon olmadığı için gerçekleşti
Her şey yerle bir: Fotoğraflarla Ankara’daki tren kazası
Ankara’daki tren kazası sonrası üç gözaltı
Twitter hesabını kilitledi: Dokuz kişi öldü, TCDD müdürü kayıplarda!
Ankara’da hızlı tren kazası: Dokuz kişi hayatını kaybetti
TCDD’YE SORULAR
Öte yandan, Savcılığın soruşturma kapsamında TCDD Genel Müdürlüğü’ne önemli bir yazı gönderdiği öğrenildi. Söz konusu yazıda, hem kaza hem de tren hattının işleyişine dair önemli sorular yer aldığı öğrenildi. Bu sorulardan bazıları şöyle;
– 09 Aralık 2018 tarihinde uygulanmaya başlanan YHT’lerin kabul ve sevk işlemlerine yönelik emir (insiyatifi makasçıya bırakan emir) hangi mevzuat çerçevesinde gerçekleştirildi?
– Kazanın meydana geldiği hatta sinyalizasyon sistemi bulunuyor muydu? Trenlerle iletişim nasıl sağlanıyordu?
-Makinistlerin hangi hattı kullanması gerekiyordu? Bu konuda bilgileri var mıydı? Bilgilendirilmeleri gerekiyor muydu?
-Nöbetlerde kaç makasçı (tren teşkil memuru) görev yapıyordu?