Matthieu Blazy, Bottega Veneta’dan sonra Chanel’in yeni sanat yönetmeni oldu.
Aylarca süren spekülasyonların ardından Chanel yeni sanat yönetmenini seçti. Son olarak lüks İtalyan markası Bottega Veneta’nın yaratıcı yönetmenliğini yapan Matthieu Blazy, moda dünyasının en dikkat çekici görevlerden birine atandı. Blazy, 1910’da kurulan Fransız moda evinin, Gabrielle ‘Coco’ Chanel, Karl Lagerfeld ve Virginie Viard gibi efsaneleşmiş isimlerinin ardından dördüncü yaratıcı yönetmeni oldu.
Chanel’in moda başkanı Bruno Pavlovsky, basın açıklamasında şöyle dedi: “Blazy’nin stüdyo, atölyelerimiz ve Maisons d’art’larımızla devam eden bir diyalog yoluyla, evin kodları ve mirasıyla oynayabileceğinden eminim. Cesur kişiliği, yaratıcılığa yönelik yenilikçi ve güçlü yaklaşımı, zanaatkarlığa ve güzel malzemelere olan bağlılığı, Chanel’i heyecan verici yeni yönlere götürecek.”
Blazy ise yeni iş unvanıyla ilgili olarak “Harika Chanel Evi’ne katılmaktan heyecan ve onur duyuyorum. Tüm ekiplerle tanışmayı ve bu yeni bölümü birlikte yazmayı dört gözle bekliyorum” dedi.
Paris doğumlu, Fransız-Belçikalı Blazy , Brüksel’deki La Cambre görsel sanatlar okulunda eğitim gördü. Yıldızlı portföyü arasında Balenciaga’da Nicholas Ghesquière ve John Galliano’nun yanındaki stajlar da yer alıyor. 2007’de mezun olduktan sonra Raf Simons’ın kendi adını taşıyan markasına erkek giyim tasarımcısı olarak katıldı ve daha sonra Calvin Klein’da onunla birlikte çalıştı. Ayrıca Maison Margiela ve Céline’de görev aldı.
40 yaşındaki sanatçı, Bottega Veneta’da dört yıldan fazla görev yaptı ve üç yılını yaratıcı yönetmen olarak geçirdi. Koleksiyonları, yüksek düzeydeki belirgin vizyonları ve eğlenceli görünümleri nedeniyle sürekli olarak övgü topladı. Blazy’nin yaratıcı yenilikçiliği ticari başarıya da dönüştü. Bottega’nın ana şirketi Kering, diğer büyük evleri Yves Saint Laurent ve Gucci için yıllık gelir düşüşleri bildirirken İtalyan markası 2024’ün ilk yarısında satışlarını arttırdı.
Blazy’nin stili, şık, sofistike terzilik, bol miktarda deri ve sıradışı aksesuarlarla eş anlamlı ve bunların hepsi Chanel’in mirası kapitone ve buklelerden hayli uzak. Ancak bu atama Chanel’in estetiğinde görsel bir güncellemeyi işaret ediyor ve aynı zamanda markayı geleceğe hazırlama girişimi olarak da görülüyor.