İzlandalı çiftçiler ana malzemesi salatalık olan tariflerin TikTok’ta trend olması nedeniyle artan talebe yetişemiyor.
Susam yağı, sarımsak, pirinç sirkesi ve acı biber yağı kullanarak lezzetlendirilen ince rendelenmiş salatalıkla yapılan tarifin TikTok’ta yayılması, İzlanda’daki çiftçileri zora soktu.
İzlanda’nın çiftçiler birliği olarak da bilinen ‘Bahçıvanlar Satış Şirketi (SGF)’ BBC’ye tarifin birdenbire popülerleşmesi nedeniyle ülkedeki çiftçilerin artan talebe yetişemediğini bildirdi.
SGF’nin pazarlama direktörü arzın ‘bir hafta içinde’ normale döneceğini umduğunu söyledi.
İzlanda’daki bir süpermarket zinciri ‘Hagkaup’salatalık satışlarının iki kattan fazla arttığını açıkladı.
‘Salatalık adam’: TikToker Logan Moffitt
Trendin başlangıcı ‘Salatalık adam’ lakaplı Logan Moffitt’in tariflerine dayanıyor.
İçerik üreticisinin 5,5 milyondan fazla takipçisi var. Temmuzdan beri neredeyse her gün salatalık tarifleri paylaşıyor.
İzlanda’daki kullanıcıların ilgisini çeken tarifte susam yağı ve pirinç sirkesi kullanılıyor. Fakat Moffitt bazen krem peynir, avokado hatta somon füme de ekliyor.
‘Salatalık adam’ın internetteki popülerliğine rağmen İzlanda’daki uzmanlar TikTok’un kıtlığa etkisini küçümsemeye çalışıyorlar.
Hagkaup, BBC’ye yılın bu zamanlarında İzlanda salatalığında kıtlık yaşanmasının yaygın olduğunu belirtti.
Şirketin gıda ürünleri müdürü Vignir Birgisson da susam yağı ve bazı baharat malzemelerinde satışlarının ‘iki katına çıktığını’ söylese de kıtlığın yalnızca TikTok trendinden kaynaklanmadığını vurguladı.