1962’de mahzen temizlerken rulo halinde bir tabloya rastlayan Luigi Lo Rosso adındaki İtalyan bir hurdacı, Picasso’ya ait olduğunu bilmediği eseri elli yılı aşkın zaman boyunca korudu.
Guardian’ın haberine göre Luigi Lo Rosso, tabloyu bulduktan sonra rulo halindeki tuvali Pompei’ye götürdü ve sonraki birkaç on yıl boyunca eser ucuz bir çerçeve içinde ailenin evinin oturma odasında asılı kaldı.
Picasso’nun sevgilisi ressam Dora Maar’ın portresi olduğu düşünülen eserin sol üst köşesinde ressamın kendine özgü imzası yer alıyor.
Lo Rosso, resmi Capri’deki evinin mahzenini temizlerken buldu.
Picasso’nunsa 1930’lu yıllarda İtalya’nın güneyindeki Capri adasını sık sık ziyaret ettiği biliniyor.
Ailenin oğlu fark etti
Eserin Picasso’ya ait olabileceğini ilk olarak Luigi Lo Rosso’nun oğlu Andrea Lo Rosso fark etti.
Teyzesinin verdiği bir sanat tarihi ansiklopedisini incelerken imzaların benzerliği gözüne çarptı.
Andrea Lo Rosso babasına bunun bir Picasso eseri olabileceğini söylemesine rağmen babası bununla ilgilenmedi. Lo Rosso eserden ve babasından şu şekilde söz ediyor:
“Babam Capri’liydi ve yok pahasına satmak için hurda toplardı. Tabloyu ben daha doğmadan önce bulmuş ve Picasso’nun kim olduğuna dair hiçbir fikri yokmuş. Çok kültürlü bir insan değildi.
Ansiklopedide Picasso’nun eserlerini okurken tabloya bakar ve imzasıyla karşılaştırırdım. Babama sürekli benzer olduğunu söylerdim ama anlamazdı. Ama büyüdükçe merak etmeye devam ettim”
Aile nihayetinde uzmanlardan oluşan bir ekibin tavsiyesine başvurdu.
Yıllar süren karmaşık incelemelerin ardından, sanat eserlerinin değerlemeleri, restorasyonları ve atıflarıyla ilgilenen Arcadia Vakfı’nın bilimsel komite üyesi ve grafolog Cinzia Altieri, bugün altı milyon avro (227 milyon lira) değer biçilen tablodaki imzanın Picasso’ya ait olduğunu doğruladı.
Guardian’a konuşan Altieri, “Tablonun diğer tüm incelemeleri tamamlandıktan sonra bana imzayı inceleme görevi verildi. Üzerinde aylarca çalıştım ve orijinal eserlerinden bazılarıyla karşılaştırdım. İmzanın ona ait olduğuna dair hiçbir şüphe yok”
Picasso’nun Dora Maar tablosuna çarpıcı bir şekilde benzeyen eserin 1930-1936 arasında yapıldığı tahmin ediliyor.
Şu anda Milano’da bir kasada saklanan tablonun gerçekliği konusunda son söz Picasso Vakfı’na ait.