Milliyet Ekonomi, 2002 yılında dünyanın önde gelen danışmanlık kuruluşu Ernst&Young ile birlikte Türkiye’de yılın girişimcisini seçmeye başladı. Türkiye’den seçilen yılın girişimcisi, Ernst&Young’ın öncülüğünde 50’ye yakın ülkede belirlenen yılın girişimcileriyle birlikte her yıl mayıs ayının sonunda Monte Carlo’da Türkiye’yi temsil ediyor.
Türkiye jurisi bu yıl, uluslararası yarışmada Türkiye’yi, ‘Baydöner’ markasını yaratan girişimcilerin temsil etmesini kararlaştırdı.
Ne var ki, 50 ülkeden girişimcilerin yarışacağı bir uluslararası arenada, Türkiye’nin Turquality kapsamında devlet desteğiyle yola çıkan bir döner firmasıyla temsili iki soruyu gündeme getiriyor: (1) Türkiye’den, ileri teknolojiye, AR-GE’ye, yenilikçiliğe dayalı bir faaliyetiyle öne çıkan, sanayi sektöründe geleceği olan girişimcilerin bu tür yarışlarda boy göstermesi daha yararlı olmaz mı idi? (2) Bu tür bir seçim, döner sektöründe, Türkiye’de ve yurtdışında Baydöner’den önce yola çıkan, pazarda büyük yer alan girişimcilerin üzülmesine yol açmaz mı?