Britanya’nın prestijli gazetelerinden Financial Times, bir yazı nedeniyle, gazeteye bundan böyle reklam vermeyebileceğini ima eden bilişim devi HP’ye rest çekti: “Haber yaparken reklam verenler üzerindeki etkisi göz önünde bulundurulmaz.”
E-maile köşe yazısıyla yanıt

Lucy Kellaway
Gazete yazarlarından Lucy Kellaway, bilişim sektörünün önde gelen firmalarından Hewlett Packard’la (HP) ilgili eleştirel bir yazısından dolayı şirketin pazarlama ve iletişim müdüründen bir e-mail aldı. Henry Gomez adlı yönetici, yazının önyargılı olduğunu öne sürdüğü iletisinde, “Financial Times yönetimi bu tür kabul edilemez önyargıların okurları ve reklam verenler üzerindeki etkisini göz önünde bulundurmalı” diye aba altından sopa göstermeyi de ihmal etmedi.
Kellaway, önce bu maile, “İlgiyle okudum, teşekkürler” diye yanıt verip uzatmamayı düşündü; ancak daha sonra bu mailin daha fazlasını ‘hak ettiğine’ karar verdi.
Nitekim yazar, gazete yönetiminin de onayını alıp köşesinden şöyle yazdı: “Yazım önyargılı değildi ve korkarım gazetemizin iş modelini yanlış anlamışsın. Bizi saygın bir gazete yapan, editörlerimizin, haberlerimizin reklam verenler üzerindeki etkisini göz önünde bulundurmayı kararlılıkla reddetmesidir. Ben bu yüzden bu gazetede çalışmayı sürdürüyorum. Gazetem de de bana bu yüzden maaş ödemeyi sürdürüyor.”
Bir de hatırlatma
Financial Times yazarı, Gomez’e şu hatırlatmayı da yaptı: “Belli ki şirketin pazarlama ve iletişiminden sorumlusun. İkinci görevin, şirketinin medyada ve tüm dünyada iyi görünmesini gerektiriyor. E-mailinin bu amaca hizmet etttiği söylenemez.”
Kellaway, yazısını, Twitter’dan da şöyle paylaştı: “Yazım nedeniyle HP reklamlarını çekmekle tehdit etti. FT, yanıt olarak bu yazıyı yazmama izin verdi. FT’de çalıştığım için şanslıyım.”
HP threatens to pull ads because of my col. FT allows me to write this in response. Am lucky to work for FT https://t.co/aEgAiGWlJx via @FT
— Lucy Kellaway (@lucykellaway) February 8, 2016