Kartal’da mahalle imamlarının öğrencilere ders vermesi tepki çekti.
Cumhuriyet’ten Figen Atalay’ın haberine göre din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin birçoğunun yönetici yapılması, okullarda bu dersi verecek öğretmen açığı yaşanmasına yol açtı.
Okullarda da çok sayıda hem seçmeli hem de zorunlu dini içerikli ders var. Her ne kadar 400 bine yakın öğretmen atama beklese de Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) bu soruna çözümü imamları derse sokmak oldu.
Bakanlık, imamları görevlendirmede şu maddeye göre yapıyor: “Milli Eğitim Bakanlığı öğretmen ve yöneticilerin ders ve ek ders saatlerine ilişkin bakanlar kurulu kararının 9-(1)/a-1 maddesine göre öğretmen sayısının yetersiz olması sebebiyle ilçe müftülüğünün resmi din görevlisi ders ücreti karşılığında 4 saat din kültürü ve ahlak bilgisi dersine girebilir.”
Öğretmen ihtiyacı karşılanamazsa, dört yıllık üniversite mezunları 10 saate kadar görevlendirilebiliyor. İlahiyat fakültesi mezunu, pedagojik formasyonu olan imamların öncelikle tercih edildiği söyleniyor ama bu kriterlere sahip imam sayısı çok değil.
Kartal’da bir mahalle imamı
Eğitim Sen Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan, Kartal Öğretmen Selma Akay İmam Hatip Ortaokulu’nda da mahalle imamının derslere girdiğini söyledi.
Öğretmenliğin uzmanlık gerektiren bir alan olduğuna dikkati çeken Aydoğan, din bilgisi öğretmeni açığı olduğunu kaydetti.
Eğitim Sen başkanı şöyle devam etti: “Sadece İstanbul ve Ankara’da değil, Türkiye’nin pek çok yerinde din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni olmayan yerlerde imamlar derse girebiliyor. İmamların imam hatiplerde bile derse girecek olması doğru değil. O öğrencilere de yazık. Pedagojik formasyonu, alan bilgisi almayan, bu süreçlerden geçmeyen hiç kimse sınıflara girmemeli. Ciddi olarak istismara açık bir alan, cemaatlerin, tarikatların sınıfa girmesinin önü açılmış olur. Ve tabii 400 bin atanamamış öğretmen var. Açık varsa neden işsiz öğretmenler atanmıyor?”
‘Öğretmen yerini tutar mı?’
İmamların çalışma alanlarının okullar olmadığına dikkati çeken Aydoğan, şunları kaydetti: “Öğretmenler gidip camide imamın yapması gerekeni yapıyor mu ki imam öğretmen yerine gelip, nasıl ders anlatabilir? Okullarımızda farklı inançlardan, farklı mezheplerden ailelerin çocukları bulunmaktadır. Öğretmen öğrenciler karşısında eşitliği ve tarafsızlığı temsil eder aynı zamanda. Farklı inançların olduğu ülkemizde imam kimliğinin sınıfa girmesi düzenlemesi öğretmen kimliğinin tarafsızlığını ortadan kaldırmakta, öğretmen yerine imamı tarif etmekte ve dayatmaktadır.”