Sosyal medya platformları, sansasyon, çatışma, ucuz popülist söylemler ve insanların ilgisini çekecek komplo teorileri ve dezenformasyonu severler.
Hakikat çoğu zaman karmaşıktır ve gri tonlar içerir. Oysa kitleler siyah/beyaz üzerinden ayrışan basit açıklamalara ihtiyaç/ilgi duyarlar. Sosyal medya platformları rantı bunu istismar ederek sağlıyor.
Bu nedenle, kısa mesajlar, videolar, açıklamalar, mizahi içerikler, şarkılı türkülü paylaşımlara sırtını dayamış platformlar (Instagram, Facebook, X [Twitter], TikTok, YouTube vs.) reytingi ve reklam gelirini artırmak için algoritmalarını bu sansasyonel içerikleri öne çıkarmak üzere programlar. Bundan da en çok elbette sağ popülist siyasetçiler faydalanır.
Platform ekonomisi popülizmin zaten doğal müttefikiyken Elon Musk bir de sahibi olduğu X’i (Twitter) turbo moda geçirdi.
Biden sonrası Başkan adayı olarak sahneye çıkartılan Kamala Harris’in sesinin yapay zeka ile taklit edildiği bir sahte kampanya videosunu hesabından paylaştı. Paylaşımı silene kadar 150 milyon görüntüleme sağlamıştı.
Geçen hafta canlı yayında söyleşi için Trump’ı konuk etti. İki saat süren yayın boyunca Trump göçmen politikalarından, hayat pahalılığına, iklim krizinden, dış politikaya kadar saygın haber kuruluşları tarafından çürütülen iddialar ortaya attı. Musk yer yer kıkırdayarak ve onaylayarak Trump’ı dinledi.