Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, yeni havalimanındaki işçi eylemlerinin ardından servislerde düzenlemeye gidileceğini açıklarken İGA’nın yönetiminin iyi olduğunu savundu.

Fotoğraf: DHA
Yeni havalimanı inşaatında 14 Eylül’de binlerce işçi eylem yapmıştı. İşçiler, kötü çalışma şartlarını ve ücretlerinin düzensiz ödenmesini protesto etmişti. Eylemin ardından yapılan operasyonda yüzlerce kişi gözaltına alınmıştı.
Bakanlığın yazılı açıklamasında, ‘Türkiye’nin en büyük projesi’ olan yeni havalimanının dünya tarafından gıptayla izlendiği belirtilerek yaşananların titizlikle ve yakından takip edildiği aktarıldı.
Havalimanının temeli atılırken “Bu havalimanını yapamayacaklar”, Gezi eylemleri sırasında da “Havalimanı inşaatını durdurun, yapmaktan vazgeçin” dendiğini belirten bakanlık, ‘aynı çevreler‘in havalimanının 29 Ekim’de açılamayacağını söyleyerek ‘milletin moralini ve çalışanların motivasyonunu’ bozma gayreti içinde olduklarını öne sürdü.
Açıklamada, işçi eylemlerinin başlangıcı “İsmi ne olacak ile başlatılan tartışmalar daha sonra servis olayını gerekçe göstererek bazı marjinal grupların yer aldığı, HDP ve CHP’li bazı milletvekillerinin de destek verdiği bir provokasyona dönüştürülerek farklı bir noktaya çekilmek istenmiştir” sözleriyle anlatıldı.
‘Sorunları çözmek için hemen adım atıldı’
Bakanlık ayrıca şunları kaydetti: “Yaşanan bu durum, sadece Türkiye’nin gözbebeği olan projemiz için değil, tüm Türkiye için üzüntü vermiştir. Bu proje Türkiye’nin gurur projesidir ve durdurmaya, engellemeye kimsenin gücü yetmeyecektir. Milletimize söz verdiğimiz gibi 29 Ekim 2018 Günü Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleri ile hizmete açılacaktır. Söz konusu olayın gerçekleştiği ilk andan itibaren İGA’nın tüm yönetim kademesi tarafından, iddia edilen sorunların araştırılması ve varsa bir sorun çözümü için çok yoğun bir mesai harcanmıştır. İGA yönetimi; sorun ve taleplerini dinlemek üzere çalışanlarla hızlıca bir araya gelmiş; yapılan görüşme sonucu, sorun yaşandığı tespit edilen noktalarda vakit kaybetmeden somut adım atılmaya başlanmıştır. Bu görüşmenin ardından İGA ivedilikle bünyesindeki taşeron (500’e yakın firma) firma patronlarıyla bir araya gelmiş ve sorunların giderilmesi ile ilgili kendilerine de talimat vermiştir.”
‘Yeniden gözden geçiriliyor’
Açıklamada inşaatın dört yılı aşkın süredir devam ettiği, şantiyenin de 36 bin kişiyle orta büyüklükte bir ilçe nüfusuna sahip olduğu dile getirilerek temizlik, sağlık ve içme suyu gibi ihtiyaçlar için büyük bir organizasyon gerektiği, İGA yönetiminin de bunu başarıyla sürdürdüğü de savunuldu.
Bakanlık, açıklamasına şöyle devam etti: “Bunun yanı sıra İstanbul Yeni Havalimanı projesinde görev alan, mavi ya da beyaz yaka ayrımı olmadan tüm çalışanların yediği yemekler, işçilerin geri bildirimleri üzerine hassasiyetle incelemeler yapılmakta ve kalitesi test edilmektedir. Ancak bir eksiklik olmaması amacıyla Bakanlığımız, yemekhanelerin, yatakhanelerin de diğer sosyal yaşam alanlarının bir kez daha gözden geçirilmesini istemiştir. Servis konusu ile ilgili olarak sefer sayılarının artırılması ve bekleme alanlarının düzenlemesi konusunda daha titiz davranılacaktır. Servis bekleyen işçilerin rahatı için çadır ve üstü kapalı bekleme alanları oluşturulacaktır. Çalışanların sağlığı ve rahat çalışma koşullarına sahip olması için Bakanlığımız da çalışma ve denetimlerine devam etmektedir.”
İGA, yeni havalimanını 25 yıl işletecek Cengiz-MAPA-Limak-Kolin-Kalyon Ortak Girişim Grubu tarafından 7 Ekim 2013’te kurulmuştu.