Fransa Ulusal Meclisi tek kullanımlık elektronik sigara satışını yasaklamayı öngören yasa tasarısını kabul etti.

Le Figaro’nun haberine göre 163 milletvekilinin de desteğini alan tasarı oybirliğiyle kabul edildi.

Tasarıyla özellikle gençlerin kullandığı tek kullanımlık elektronik sigaraların üretimini, satışını, dağıtımını yasaklamayı hedefleniyor. Yasak söz konusu sigaraların ücretsiz dağıtılmasını da kapsıyor.
Yasakları ihlal edenlere 100 bin avro (yaklaşık 3 milyon 740 bin lira), ihlalin tekrarı halinde 200 bin avroya (yaklaşık 7 milyon 481 bin lira) kadar ceza öngörülüyor.
Yasağın yürürlüğe girmesi için parlamentonun üst kanadı senatonun da kabul etmesi gerekiyor.
Tütüne Karşı Birliği Derneği verilerine göre ülkedeki 13 ila 16 yaşlarındaki gençlerin yüzde 18’i daha önce en az bir kez tek kullanımlık elektronik sigara kullandı.