Muğla’nın Bodrum ilçesinde ‘su kaynaklarındaki önemli kayıplar’ nedeniyle dört mahalleye 20, yedi mahalleye 16 saat su verilmeyecek.

Muğla Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü, Bodrum başta olmak üzere birçok ilçede su kaynaklarının azaldığını duyurdu.
Yaklaşık 180 bin nüfuslu Bodrum’a yazın akın akın insan geliyor. Hatta nüfus birkaç günde ona katlanarak bir milyonu aşabiliyor. Dolayısıyla ilçenin kaynakları taşıyamayacağı bir yükü sırtlıyor. Kurban Bayramı tatilinde bir aylık su, dokuz günde tüketilmişti.
Genel müdürlüğün açıklamasına göre artan su kullanımı ve iklim değişikliği sebepleriyle kentin su kaynakları büyük ölçüde azaldı. Bodrum Yarımadası’na içme suyu sağlayan kritik kaynaklardan Mumcular Barajı ‘ölü hacim seviyesi’ne düşerek artık su çekilemez duruma geldi. Böylece Bodrum’a iletilen su kesildi.
Su kesilecek mahalleler şunlar:
- 20 saat kesinti: Yokuşbaşı, Kumbahçe, Umurça, Cevat Şakir
- 16 saat kesinti: Çarşı, Türkkuyusu, Yeniköy, Eskiçeşme, Gümbet, Cumhuriyet, Tepecik
Mumcular İçme Suyu Arıtma Tesisi’ne Geyik Barajı’ndan su aktarıldıktan sonra bu mahallelere tekrar su verilecek.