Türkiye’de internet ortamında en çok izlenen dizi ‘The Walking Dead’.
Milliyet yazarı Sina Koloğlu’nun Television Business International dergisinden köşesine aktardığı verilere göre, Türkiye’de internet ortamında en çok izlenen dizi, 16 milyon 231 bin 36 kişi ile ‘The Walking Dead’ olarak belirlendi.
Dergideki veriler, 12-18 Şubat 2018 tarihleri arasında belirlendi.
İkinci sırada ise 12 milyon 545 bin 586 kişiyle İspanyol dizisi ‘La Casa de Papel’ yer aldı.
Türkiye’de ‘Bizim Hikaye’ olarak ekrana gelen dizinin orijinali ‘Shameless’ ise, 10 milyon 884 bin 709 kişiyle üçüncü sırada.
‘İnternette en çok izlenen yerli dizi hangisi?’ sorusunun da cevabı ise ilk 10’un altıncı sırasındaki ‘Diriliş: Ertuğrul’. Diziyi 7 milyon 667 bin 720 kişi izlemiş. Dizinin TRT 1’deki son bölümünü yaklaşık 8 milyon kişi izlemişti.
Dokuzuncu sırada ise Kanal D dizisi 5 milyon 114 bin 734 kişiyle ‘Vatanım Sensin’ yer alıyor. Dizinin en son bölümünü yaklaşık 2,5 milyon kişi izlemişti.
Netflix’in Türkiye’deki abone sayısı
Koloğlu, yazısında Online film ve dizi platformu Netflix’e “Türkiye’de abone sayısı nedir?” diye sorduğunu ancak “Bilmiyoruz” yanıtı aldığını aktardı.
Milliyet yazarı şöyle devam etti: “Medya üzerine araştırmaları ciddiye alınan kuruluşlardan Ampere Analysis, 2016 yılında yayımlanan ‘Çin ve Netflix’ başlıklı yazıda Türkiye’yle ilgili kısa bir bölümde biraz bilgi var. ‘Polonya’yla birlikte Türkiye’nin, Netflix’in dünya çapındaki dağılımı içinde payının yüzde 7’yle yüzde 9 arasında olduğunu belirterek, bu ülkelerde izle öde ile ilgili resmi rakamlar yok’ diye yazmışlar. TBI dergisinin ‘Platformlarda izlenen diziler’ Top 10 listesi bir fikir veriyor. İlk 10 dizinin dokuzu zaten Netflix dizileri… ‘Stranger Things’ ilk sırada (5 milyon 493 bin 149.) Netflix’in Türkiye’deki abone sayısı, yaklaşık 5 milyon kişi diyebiliriz. Hemen bir karşılaştırma yapalım. Geçtiğimiz yıl, aynı ay içinde derginin yayımladığı sonuçlarda, Netflix’in Türkiye’de en çok izlenen dizisi ‘Narcos’ olmuş (3 milyon 510 bin kişi.) Yani neredeyse platform bir yılda, 2 milyona yakın bir abone kazanmış.”