Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 2014 tanıtım kampanyası tepki çekmeye devam ediyor. 50 milyon dolarlık Türkiye Turizm Tanıtım İhalesi’ne ilişkin şeffaflık tartışmasının ardından, bu kez de reklam yüzü olarak Hollywood yıldızı Julianne Moore’un seçilmesi konuşuluyor.
Moore tepkisi
Moore’un ‘Türkiye’nin yeni yüzü’ olması MHP’nin tepkisini çekti. MHP Genel Başkan Yardımcısı Ruhsar Demirel, artık ülkelerin tanıtımlarının kitap veya film gibi kültürel mecralardan yapıldığını belirterek, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Ayşenur İslam’a, “Bu tanıtımda kadın bedeninin kullanılması hakkında ne düşünüyorsunuz?” diye sordu.
Günay: Şeffaf değil
50 milyon dolarlık ihale, eski Kültür Bakanı Ertuğrul Günay’ın da tepkisini çekmişti. Günay Twitter hesabından, “Dönemimde tanıtım ihalesi, tam şeffaflıkla, bakanlık yetkilileri, turizm kuruluşları ve akademisyenlerin katılımıyla yapıldı. Hiç tek firma olmadı, şeffaf bir süreçte en az dört-beş firma alıyordu. Komisyonlar da bugünden çok düşüktü” mesajını yazmıştı.
CHP’den soru önergesi
CHP’li Mahmut Tanal da,Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik’in cevaplandırılması talebiyle verdiği soru önergesinde, ihalenin şeffaf biçinde yapılmadığını savunarak şu soruları yöneltmişti:
“Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan Türkiye Turizm Tanıtım ihaleleri, önceki bakanlığın döneminde; tüm şirketlerin katılımına açık yapılırken ve sonuçları kamuoyuyla paylaşılırken, şimdiki bakanlık zamanında bu ihaleler hangi tür ihale yoluyla yapılmaktadır?”
“Yapılan son ihaleyi alan firmanın ortaklarının bakanlarla herhangi bir bağlantısı var mıdır? Şirket ortaklarından biri Emrah Yücel midir? Emrah Yücel’in, Avrupa Birliği Bakanı Egemen Bağış ile ilgisi nedir? Egemen Bağış’ın bu şirkette hissesi var mıdır?”