Elektrikli otomobil devi Tesla’nın ABD’de pazarındaki payı yılın ikinci çeyreğinde yüzde 50’nin altına düştü.

CNBC-e’nin Cox Automotive verilerinden aktardığına göre Tesla’nın ABD’deki satışları ikinci çeyrekte yüzde 6,3 düşüşle 175 bin araca geriledi.
Elon Musk’a ait Tesla, nisan-haziran döneminde ülkedeki elektrikli araç satışlarının yüzde 49,7’sini karşıladı. Bu, bir önceki yılın aynı dönemindeki yüzde 59,3’lük pazar payına göre önemli bir düşüş.
Ayrıca, Tesla’nın pazar payı ilk defa bir çeyrekte yüzde 50’nin altına düştü.
New York Times’a göre General Motors, Ford, Hyundai ve Kia gibi köklü otomobil üreticileri, Tesla’nın üstünlüğünü zorluyor.
Tesla neden kan kaybediyor?
Elektrikli araç pazarındaki rekabetin artmasıyla birlikte, tüketiciler artık daha fazla seçenek ve daha uygun fiyatlar bulabiliyor.
Tesla’nın karşılaştığı zorluklar arasında ürün yelpazesinin eskiyecek olması da yer alıyor. Tesla’nın en çok satan modeli Model Y, 2020’de piyasaya sürüldü ve endüstri standartlarına göre modası geçmiş kabul ediliyor.
Ancak Hyundai ve Kia, daha yeni tasarımlar ve rekabetçi fiyatlarla Tesla’dan daha fazla elektrikli model sunuyor.