Takım sayısının 32’den 48’e çıkmasıyla birlikte büyüyen Dünya Kupası’nın çevresel baskısı da artıyor. Greenly’nin hesaplamalarına göre 2026 Dünya Kupası yaklaşık 7,8 milyon ton karbondioksit eşdeğeri emisyona neden olacak.
Miktar, 1,7 milyon otomobilin yıllık emisyonuna veya Hırvatistan gibi bir ülkenin bir yılda atmosfere bıraktığı toplam karbon miktarına denk. Katar 2022’nin karbon ayak izinin yaklaşık iki katı büyüklüğünde bir çevresel maliyet söz konusu.
FIFA, 2030 yılına kadar karbon emisyonlarını yarıya indirmeyi, 2040 yılında ise net sıfıra ulaşmayı hedeflediğini açıklamıştı. Toplu taşımayı teşvik ediyor, yenilenebilir enerji kullanımından söz ediyor, gıda atıklarının dönüştürüleceğini açıklıyor.
Milyonlarca taraftarın tükettiği yiyecekler, içecekler, soğuk zincir sistemleri, Tedarik zincirlerini baskılarken, tarımsal emtia fiyatlarını tetikliyor. Her gol, sadece skoru değil, enerji tüketimini, gıda üretimini de artırıyor.
Velhasıl, Dünya Kupası artık sadece futbolcuların mücadelesi değil. NATO zirveleri de yalnızca liderlerin fotoğraf verdiği diplomasi sahneleri değil. Küresel programlar aynı anda milyonlarca insanın seyahat ettiği, tükettiği, yayın izlediği ve karbon ürettiği devasa küresel ekonomilere dönüşüyor.