UEFA, 2024 Avrupa Futbol Şampiyonası’nın (EURO 2024) ev sahibi Almanya’nın ekonomisine 7,4 milyar avroluk (yaklaşık 281 milyar lira) katkı sağladığını açıkladı.
Ev sahibi Almanya turnuvadan çeyrek finalde elenmiş ve şampiyon İspanya olmuştu.
UEFA açıklamasında aktarılan Nielsen Sports raporuna göre EURO 2024’ün Almanya ve 10 ev sahibi şehir için ekonomik katkısı 7,4 milyar avroya ulaştı.
Bu kazancın yüzde 90’ından fazlası 2,7 milyon bilet sahibinin (yüzde 44’ü yurt dışından), organizatörlerin ve akredite kişilerin yaptığı harcamaların doğrudan ve dolaylı ekonomik etkilerinden oluşuyor.
Rapora göre en önemli harcama kalemleri şöyle:
- Konaklama
- Ev sahibi şehirlere ve şehirler içinde seyahat
- Stadyumların dışında ve içinde yiyecek ve içecekler
Ayrıca bilet sahiplerinin neredeyse üçte ikisi ev sahibi şehirler içinde toplu taşıma kullandı.
Küresel medyadaki görünürlükleri sayesinde Almanya’nın turnuva boyunca toplam reklam değeriyse 571 milyon avro oldu.
Şampiyonada oynanan 51 maça 2,7 milyon seyirci katılırken 1,7 milyonu en az bir maça katılan tek bilet sahipleriydi.
Bilet sahiplerinin yüzde 23’ü ev sahibi şehirlerden, yüzde 33’ü Almanya’nın geri kalanından ve yüzde 44’ü yurt dışından geldi.