İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, İstanbul’da ekmek üreticilerinin ekmeğe 34 aydır zam yapmadığını, bu fedakarlığa bakkal ve zincir marketlerin de daha fazla katılmaları gerektiğini belirterek üreticiyle hem ‘nimet’in hem de maliyetin bölüşülmesi gerektiğini savundu.

Fotoğraf: DHA
Avdagiç, yazılı açıklamasında, ekmekte dağıtıcının komisyon payının fiyat 1 lira 25 kuruş kaldığı sürece 10 kuruşla sınırlandırılması gerektiğini savundu.
İstanbul’da ekmek üreticilerinin ekmeğe 34 aydır zam yapmadığın aktaran İTO başkanı, “Bu fedakarlığın büyük kısmının ekmek üreticilerinde kalması doğru değil. Bakkal ve zincir marketlerin de bu yüke omuz vermeleri gerekir” dedi.
Dört ekmekten üçü bakkal ve marketlerde satılıyor
Avdagiç, İstanbul’da her dört ekmekten üçünün bakkal ve marketler vasıtasıyla satıldığını, söz konusu şirketlerin ekmeği indirimli olarak satın aldığına işaret etti.
İTO başkanı sözlerine şöyle devam etti: “Ticaret Bakanlığımız, bu indirime bir süre önce yüzde 15 sınırı getirdi ve dağıtıcıların ekmekte üreticiden yüzde 15’ten fazla komisyon isteyemeyeceğini ifade etti. Yüzde 15 iskontonun karşılığı da 19 kuruş civarında. Geldiğimiz noktada ekmek üreticileri un, işçilik ve enerji fiyatlarındaki artışlara rağmen büyük bir fedakarlıkla ekmek fiyatlarını artırmazken, dağıtım için ödedikleri yüzde 15 komisyon oranı yüksek kaldı. Bu noktada bakanlık tarafından yeni bir düzenleme yapılmasının doğru olacağı kanaatindeyiz.”
İstanbul Fırıncılar Esnaf Odası Başkanı Erdoğan Çetin, son bir ayda artan maliyetle baş edemeyen 50 fırının kapandığını açıklamıştı.