Türkiye vatandaşlarının 2016 yılında 138 milyon 599 bin 81 avro olan ‘vergisiz’ alışverişlerinin, geçen yıl artan yurtdışı çıkışlarına rağmen 113 milyon 158 bin 130 avroya gerilediği bildirildi.

Fotoğraf: DHA (Arşiv)
Vergisiz alışveriş sektöründe faaliyet gösteren Global Blue, Türk turistlerin en çok ziyaret ettiği yurtdışı rota ve alışveriş harcamalarını açıkladı.
2017 yılında Türk turistlerin alışveriş için en çok ziyaret ettiği ülke İtalya olurken, İngiltere ikinci ve Almanya ise listede üçüncü sırada bulunan ziyaret rotaları arasında yer alıyor.
Öncelikler değişti, alışveriş Türkiye’de daha cazip
Açıklamada görüşlerine yer verilen Global Blue Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Aslantaş, 40 ülkedeki vergisiz satışlarda yüzde 18’lik düşüş yaşansa da yurtdışına çıkan Türk vatandaşı sayısında yüzde 17’lik artış görüldüğünü belirterek, “2016’da 8 milyon 62 bin 65 kişi yurt dışına çıkarken, 2017’de bu sayı 9 milyon 440 bin 457’ye çıktı. Türk vatandaşları artık yurtdışına, öncelikle alışveriş için değil, kültür, gastronomi, gezme görme gibi, turistik amaçla seyahat ediyorlar” ifadelerini kullandı.
2016 yılında 138 milyon 599 bin 81 avro olan vergisiz alışverişlerinin, geçen yıl artan yurtdışı çıkışlara rağmen 113 milyon 158 bin 130 avroya gerilediğini anımsatan Aslantaş, bu düşüşün altında yatan önemli nedenler arasında euronun aşırı değerlenmesi olmakla birlikte, AVM ve cadde mağazalarında artık aranan hemen her ürün ve dünya markasının kolayca bulunması, Türkiye’de tadilat, değiştirme, taksit gibi imkanların daha cazip olmasının önemli etken olduğunu kaydetti.
İtalya’da 26 milyon avro harcandı
Hülya Aslantaş, Türklerin en çok ziyaret ettiği ülkelere bakıldığında Türk turistlerin en çok İtalya’ya gittiğini ve en fazla harcamanın da burada gerçekleştiğini anlatarak, 2017’de Türklerin İtalya’da alışveriş için harcadığı tutarın 26 milyon 275 bin 886 avro olduğunu bildirdi.
Aslantaş, şunları kaydetti: “Listenin ikinci sırasında ise İngiltere geliyor. Bu ülkede geçen yıl Türk turistlerin yaptığı alışveriş tutarı 25 milyon 151 bin 567 avro idi. Almanya’da ise Türk turistlerin yaptığı harcamalarda düşüş yaşandı. 2016 yılında bu ülkede 25 milyon 707 bin 875 avroluk alışveriş yapılırken, 2017’de 18 milyon 457 bin 790 avroya kadar geriledi. Listenin dördüncü sırasında ise en çok gittiğimiz ülkelerden biri olan Fransa yer alıyor. Geçen yıl yapılan harcama tutarı 16 milyon 838 bin 545 avro idi. Listenin beşinci sırasında bulunan Hollanda’da ise 5 milyon 253 bin 609 avro harcama miktarı görülüyor. Bir önceki yıl ise bu ülkede Türklerin yaptığı harcama 6 milyon 151 bin 63 avro seviyesindeydi.”
Türk vatandaşların yurt dışında yaptıkları vergisiz alışverişin yüzdesel dağılımlarını da açıklayan Aslantaş, vergisiz alışverişin yüzde 23’ünün İtalya’da, yüzde 22’sinin İngiltere’de, yüzde 16’sının Almanya’da ve yüzde 12’sinin ise Fransa’da yapıldığını bildirdi.