‘Dünyanın yerel bankası‘ sloganını kullanan HSBC bankasının Avustralyalı bir müşterisi, nakit hesabına ulaşabilmek için tam 16 bin kilometre yol yaptı. Karşılığında bankadan da “Hatamız varsa özür dileriz” yanıtını aldı.

Fotoğraf: SCMP
Avustralyalı Robert Lewis, farklı ülkelerden para çekme konusunda sorun yaşamayacağını düşündüğü için 2011 yılında Hong Kong’da kaldığı dönemde, HSBC bankasından bir hesap açtı. Banka kartını Avustralya’ya dönene kadar hiç kullanmayan Lewis, kartının güvenlik nedeniyle iptal olduğunu öğrendi. Nakit parasına ulaşmak için bankadan bilgi alan 55 yaşındaki eğitim danışmanı sorunun çözümü için Hong Kong’a gitmesi gerektiğini öğrendi.
Derdi bitmedi
Yaklaşık 7 bin 400 kilometre yol giden Robert Lewis’in sorunları burada da bitmedi. HSBC’nin Hong Kong’daki yetkilileri adres değişikliğinden dolayı iptal olan kart için aldıkları yeni başvuruda Lewis’in imzasının öncekiyle tutmadığını savundu. Bu nedenle hesabına yine ulaşamayan Lewis aynı yolu geri döndü. Banka, bahtsız müşterisinin itirazını değerlendirmeye devam ediyor.
Yol paralarını da bankada isteyecek
South China Morning Post’a konuşan HSBC sözcüsü, hataları varsa özür dilediklerini fakat müşterileri hakkında yorum yapmayacaklarını söyledi.
Lewis ise bankanın Sydney’den Hong Kong’a göndereceği bir faksla çözülecek bir durum için 16 bin km yol yaptığını ve bu olay sonuçlandıktan sonra harcadığı yol paraları için de bankaya dava açacağını belirtti.