Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, tartışmaların dinmediği yeni müfredatın ders kitapları hakkında şikayet aldığını söyledi.

Fotoğraf: Reuters (Arşiv)
İlkokul ve ortaokul düzeyinde 17, lise düzeyinde 24, imam hatip ortaokulu ve imam hatip lisesi düzeyinde 10 olmak üzere toplam 51, sınıflar esas alındığında 176 müfredat yenilenmişti. Evrim teorisi çıkarılmış, ‘cihat’ kavramı girmiş ve Atatürk’e daha az yer verilmişti. Yılmaz, ‘cihat’ kavramına gelen eleştirilere, “Rahatsızlık duymayın, dinimizde var” diye yanıt vermişti.
‘İki alanda istenilen gelişmeyi sağlayamadık’
Erdoğan, yeni akademik yılın açılış töreninde konuştu.
YÖK’ün iki yeni hedefi olduğunu söyleyen cumhurbaşkanı şöyle devam etti: “Öğretmen yetiştiren programlarının geliştirilmesi bunlardan ilki. Öğretmen kalitesi meselenin önemli boyutlarından biri. Müfredattan ders kitaplarına, yüksek öğretime geçişe kadar eğitim ve öğretimde çözmemiz gereken pek çok sorun bulunuyor. Türkiye’de her alanda çok büyük reformlara imza attık. İki alanda arzu ettiğimiz gelişmeyi sağlayamadık. Bunlar eğitim ve öğretimdir. Kültürdür. Böylesine önemli bir konuda en küçük bir ihmale tahammülümüz olamaz. Ders kitapları konusunda daha fazla şikayet gelmeye başladı.”
‘İstediğimiz neticeyi elde edemediğimiz anlaşılıyor’
Hükümet üyeleri ve YÖK başkanıyla bu şikayetleri paylaştığını aktaran Erdoğan, “Gerekli tedbirler alınacak. Bu da ayrı bir eleştiri konusu. Hala öğretmenlerimizi de öğrencilerimizi de velilerimizi de memnun eden bir sistem kuramadık. Bir toplumun inşası burada söz konusu. Son düzenlemeye rağmen, müfredat ve ders kitapları konusunda da istediğimiz neticeyi elde edemediğimiz anlaşılıyor” diye konuştu.
‘En iyi okul evladımızın evine en yakın okul’
Öğretmen kalitesinin yükseltilmesine dair çalışmalara ihtiyaç olduğunu kaydeden Erdoğan, kaldırılan TEOG’la ilgili de konuştu: “Özel nitelikli okullar dışında lise eğitiminde ortalama standardı tutturduğumuzda hiçbir öğrencimizin böyle bir arayışı kalmayacaktır. Yavrularımızı sınav noktasındaki sıkıntılardan arındırmamız ve kendilerini derslerine yönlendirmemiz gerek. En iyi okul aslında evladımızın evine en yakın okuldur. Meslek yüksekokullarının yeniden yapılandırılması dahil her türlü çalışma gerçekleştirilmelidir.”