Küresel reklamcılık sektörünün 1 trilyon doların (34 trilyon 810 milyar 202 milyon 600 bin lira) üzerinde gelir elde etmese bekleniyor.
CNBC-e‘nin haberine göre bu pazarda Google, Meta, ByteDance, Amazon ve Alibaba, toplam gelirin yarısından fazlasını kazanacak.
Reklam gelirlerinde güçlü büyüme beklentisi
WPP’ye ait medya ajansı GroupM’nin hazırladığı rapora göre dijital reklamcılık, 2024 sonunda küresel reklam gelirlerinin yüzde 73’ünü oluşturacak. Bu oran, dijital gazeteler ve dergilerden elde edilen gelirler dahil edildiğinde yüzde 82’ye çıkıyor.
Dijital reklamcılığın 2024’te yüzde 12,4, 2025’teyse yüzde 10 büyüme göstermesi bekleniyor.
Televizyon, basılı medya ve radyo gibi alanlarda gelir kayıpları var. Basılı reklam gelirleri 2024’te yüzde 4,5, 2025’teyse yüzde 3 oranında düşecek. Sesli medya gelirleri sabit kalacak, televizyonsa (hem lineer hem de dijital akış) 2024-2029 arasında yalnızca yüzde 2,4 büyüyecek.
GroupM’ye göre yapay zeka ve otomasyonun reklamcılık sektörünü büyütecek.