Beş ilde olumsuz koşullar nedeniyle bazı ilçelerde denize girmek yasaklandı.

Meteoroloji Genel Müdürlüğü (MGM) bugün 11 ili sarı kodla fırtına nedeniyle uyarmıştı.
Denize girmenin yasak olduğu il ve ilçeler şunlar…
Tekirdağ
Tekirdağ Valiliği’nin kararıyla dört ilçede denize girmek yasaklandı. İlçeler şunlar:
- Marmaraereğlisi
- Şarköy
- Süleymanpaşa
- Saray
Açıklama şöyle: “MGM’den alınan verilere göre ve kıyısı bulunduğumuz denizlerimizin genel durumu göz önüne alınarak, vatandaşlarımızın can güvenliğinin tehlikeye girmemesi amacı ile Marmaraereğlisi ilçemiz Sultanköy Mahallemizde, Şarköy ve Süleymanpaşa ilçelerimiz genelinde 14-15-16/08/2025 tarihlerinde üç (3) gün süreli, Saray ilçemiz genelinde ise 14-15/08/2025 tarihlerinde denize girmek yasaklanmıştır.”
Kırklareli
Kırklareli’nin Vize ve Demirköy ilçelerinde de 15 Ağustos’a kadar denize girmek yasak.
📌KIRKLARELİ
— T.C. Kırklareli Valiliği (@valikirklareli) August 14, 2025
📢METEOROLOJİK UYARI❗⚠️
📍DEMİRKÖY📍VİZE
‼️DENİZLERİMİZDE VE
‼️SAHİL KESİMLERİNDE
FIRTINA 🌊🌬️🌪️🛥️
✅Başlangıç
🗓️14.08.2025
🕚 11.00
❌Bitiş
🗓️16.08.2025
🕙 23.59
❗Sahil kesimi halkımızın ve balıkçılarımızın dikkatine
Muhtemel Riskler
Ulaşımda Aksamalar pic.twitter.com/tJ92cgtInE
Sakarya
Sakarya Büyükşehir Belediyesi de dün Karadeniz’de 13-17 Ağustos’ta rip akıntısı ve yoğun dalga beklentisi nedeniyle aşağıdaki ilçelerdeki sahillere kırmızı bayrak çekileceğini duyurmuştu:
- Karasu
- Kocaali
- Kaynarca
Plajlardaki bayraklar ne anlama geliyor?
- Kırmızı bayrak: Denize girmenin kesinlikle yasak olduğunu gösteriyor.
- Sarı bayrak: Denize girmenin risk taşıdığını anlatıyor.
- Siyah beyaz bayrak: Su sporları için ayrılmış alanlar için konuluyor.
Kocaeli
Kocaeli’nin Karadeniz’e kıyısı olan Kandıra ilçesinde de 14-15 Ağustos’ta denize girmek beş plaj hariç yasaklandı.
#denizyasagi 14/08/2025 pic.twitter.com/9ZJJ5NlmUg
— Kandıra Kaymakamlığı (@kandiragovtr) August 14, 2025
İstanbul
İstanbul’un Beykoz ilçesinde de kaymakamlık kararıyla denize girmek dört gün yasaklandı.
Açıklama şöyle:
“İlçemiz Beykoz sınırlarında, Karadeniz’e kıyısı bulunan sahiller, plajlar ve koylarda dalga boyu yüksekliği sebebiyle, 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu gereğince; 4 gün denize girmek yasaklanmıştır.”
❗️VATANDAŞLARIMIZIN DİKKATİNE ❗️
— Beykoz Kaymakamlığı (@tcbeykoz) August 14, 2025
İlçemiz Beykoz sınırlarında, Karadeniz'e kıyısı bulunan sahiller, plajlar ve koylarda dalga boyu yüksekliği sebebiyle, 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu gereğince;
🔴14.08.2025 (Perşembe),
🔴15.08.2025 (Cuma),
🔴16.08.2025 (Cumartesi)… pic.twitter.com/Vt9j8YGaiE