Japonya’da Twitter üzerinden iletişim kurduğu dokuz kişiyi öldüren Şiraişi Takahiro idam edildi.

Şiraişi Takahiro, o dönem adı Twitter olan sosyal medya platformu X’ten tanıştığı dokuz kişiyi öldürerek parçalara ayırdığı için ‘Twitter katili’ olarak biliniyor.
Dairesinde sekiz kadın ve bir erkeğe ait cesetlerin soğutucuda bulunmasının ardından 2017’de tutuklanan Şiraişi, 2020’de idam cezasına çarptırılmıştı.
Yetkililer, Şiraişi’nin intihara meyilli kişilerle sosyal medyadan iletişime geçerek bu konuda yardımcı olmayı teklif ettiğini, ardından da evine çağırdığı kurbanları öldürerek parçalara ayırdığını belirtti.
Şiraişi, Tokyo Gözaltı Merkezi’nde idam edildi. İnfaz, Japonya’da Temmuz 2022’den beri ilk idam oldu.
G7 ülkeleri arasında sadece Japonya ve ABD’de idam cezası uygulanıyor.