• SANAT
  • 9 SORUDA
  • DİKEN ÖZEL
  • GÜNÜN 11'i
  • DİKENLİK
  • AKŞAM POSTASI
  • SPOR
  • VPN HABER

Diken

Yaramazlara biraz batar!

  • VİTRİN
  • AKTÜEL
  • EKONOMİ
  • ANALİZ
  • DÜNYA
  • MEDYA
  • KEYİF
  • YAZARLAR
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

'Yerli otomobil'in CEO'su: Fiyatı rekabetçi olacak; motor için Bosch'la görüşüyoruz

28/01/2020 12:03

Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş, yerli elektrikli otomobilin motoru için Alman Bosch firmasıyla görüştüklerini açıkladı.

‘Türkiye’nin otomobili’ sloganıyla 27 Aralık 2019’da tanıtılan otomobil için Bursa’da 22 milyar liralık yatırım yapacağı açıklanmış, beş ayrı modelde yılda 175 bin araç üretilmesinin planlandığı duyurulmuştu.


Hürriyet’ten Burak Coşan’a konuşan Karakaş, ‘doğuştan elektrikli otomobil’lerin 8-10 yıldır üretildiğini, bu alanda üretim yapan çok şirket olmadığını dile getirdi.

“Biz kendimize 150 yıllık firmaları değil startup’ları rakip olarak görüyoruz” diyen CEO, klasik otomobil şirketi olmadıklarını, ‘yıkıcı teknolojileri’nin peşinden gittiklerini aktardı.

Markalaşma sürecini bu yılın ortalarına doğru tamamlamak istediklerini aktaran Karakaş, Almanya, Norveç, Rusya ve Fransa dahil beş ülkede markayı test ettirdiklerini söyledi.

Bosch ile görüşülüyor

C-SUV, C-Sedan, C-Hatcbak, B-Suv ve C-MPV modellerinin üretileceğini belirten CEO, “C-MPV modelini, doğuştan elektrikli hafif ticari araç üretimine çevirebiliriz” dedi.

Karakaş, şöyle devam etti: “Aracın elektrikli motoru için Bosch ile görüşüyoruz. Aracın bataryası için Çin ağırlıklı altı firmayla gizlilik sözleşmesi imzaladık. Bunlardan biriyle anlaşacağız. Araç entegrasyonu konusunda teknoloji partneri olarak Alman mühendislik firması EDAG’ı seçtik. Myra, İngiltere’nin kabul gördüğü, özelikle mekanik akşamlarda şasi sistemleri konusunda partnerlerimizden birisi. Tasarım için İtalyanlarla anlaştık. Dünya çapında bu işi en iyi kim yapar diye bakıyoruz. Nisan mayıs gibi tedarikçi seçimlerimizi tamamlamış olacağız. Teknolojiyi ülkemize getirip bunu ‘Türkiye’den kiminle yapabiliriz’ ona bakıyoruz. Çok ciddi maliyet araştırmaları yaptık. Türkiye’de üretmek mi, başka bir yerde ürettirmek mi daha uygun maliyetli ona bakıyoruz. Partnerimizin karşısına oturunca neyin ne olduğunu biliyoruz.”

‘Fikri mülkiyet hakkı bizde olacak’

Karakaş, ‘ne olursa olsun’ fikri mülkiyet hakkının Türkiye’de olmasını istediklerini belirterek şu ifadeleri kullandı: “Ona göre anlaşma yapıyoruz. Elektrikli güç ünitesi konusunda her türlü alternatifi düşündük. Lisans alalım bir şirketle geliştirelim, teknoloji partneri bulalım ya da hepsini kendi çabamızla üretelim şeklinde alternatiflerimiz vardı. Ancak bu yolu seçseydik 10 seneye ihtiyacımız vardı. ‘Birden fazla teknolojik partnerle elektrikli güç ünitemizi geliştirelim, fikri mülkiyet hakkı da biz de olsun’ dedik.”

‘Rekabet edebilecek konumda’

Karakaş, aracın fiyatına dair şunları kaydetti: “Fiyatları paylaşmak çok doğru olmaz çünkü rakiplerimize bu konuda bir bilgi vermek istemeyiz. Ancak piyasadaki C-SUV segmentinde yer alan ve içten yanmalı motorlarla çalışan klasik otomobillerle rekabet edebilir düzeyde olacak.”

‘Yerli otomobil’ girişim grubundan Kılıçdaroğlu’na ziyaret

Erdoğan ‘yerli ve milli’ otomobili tanıttı; ilk siparişi verdi

‘Yerli elektrikli oto’dan detaylar: Bursa’da 22 milyarlık yatırım, yılda 175 bin araç

Yerli otomobilde CEO’dan son durum: Tasarımda sona yaklaşıldı

Erdoğan yerli otomobilin CEO’sunu açıkladı: Bosch’tan transfer ettik

Yerli otomobile Bosch imzası: Her aşamasında yer alacağız

Yerli otomobil piyasaya beş modelle çıkacak: Üçü aynı şasi üzerinde

Yerli otomobilde son durum: CEO ataması bu ay, şirket kuruluşu gelecek ay

Yerli otomobilde son durum: ‘Babayiğitler’in başına Nobelli Sancar’ın yeğeni geçiyor

Kulis: ‘Babayiğitler’ yerli otomobil projesinde daha bir arpa boyu yol almamış

Varlık Fonu’nun ‘stratejik planı’ neredeyse hazır: İlk hedef ‘Babayiğit Fonu’

Yerli otomobil fabrikası için 17 il başvurdu: Ücretsiz arsa vaat ediyorlar

Yerli otomobilde hangi ‘babayiğit’ ne yapacak?

‘Son babayiğitler’ masada

Yerli otomobili üretecek beş ‘babayiğit’ açıklandı: Hedef 2021

Kategori:Aktüel

SON HABERLER

Trafiğe 188 bin araç daha

Trafiğe nisanda 192 bin 983 araç daha kaydedilirken 3 bin 978 aracın kaydı silindi. Böylece toplam kayıtlı araç sayısı 188 bin 5 arttı.

Trump'ın 11'inci torunu dünyaya geldi

ABD Başkanı Donald Trump’ın 11’inci torunu dünyaya geldi.

Büyükçekmece Belediyesi'ne 'yolsuzluk' soruşturması: Kemal Şahin tutuklandı

Büyükçekmece Belediyesi’nde ‘yolsuzluk yapıldığı’ iddiasına ilişkin soruşturmada işadamı Kemal Şahin tutuklandı.

Nisanda konut satışları arttı

Nisanda konut satışı Türkiye genelinde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 56,6 artarak 118 bin 359 oldu.

Osmaniye'de sağanak yağışta dere taştı: Sekiz araç sürüklendi

Osmaniye’de sağanak yağışta Bülbül Deresi’nin taşması nedeniyle sürüklenen sekiz araçtan yedisine ulaşıldı, bir aracı arama çalışmaları devam ediyor.

Sokak köpeğini tüfekle vurdular
Oto yıkamacıya kaçak akaryakıt operasyonu: Musluktan mazot aktığı belirlendi

Ara

DİKEN’İ TAKİP EDİN

Osman Kavala 2 bin 754 gündür hapiste

YAZARLAR

Özel, İmamoğlu ve Yavaş'ın 'özenli' açıklamaları üzerine…

Murat Sevinç

Yeşil zeytini neden yemedin Sait?

Ayhan Tinin

Editör eksikliği fazlalık yaratır

Mustafa Dağıstanlı

Anne dediğin başlangıçtır

Psk. Dr. Feyza Bayraktar

Dilsiz bir ülkenin çığlığı

Psk. Dr. Feyza Bayraktar

Sırrı Süreyya Önder'in 'Cumhuriyet' eleştirisi üzerine…

Murat Sevinç

Silmek isteseler de silemezler

Psk. Dr. Feyza Bayraktar

GÜNÜN 11’İ

Akif Beki: Özgür Özel'e saldırı ne oldu?

Nuray Sancar: Yerel yönetimlerde seçilmişler ile atanmışlar arasındaki yetki dağılımının atanmışlar lehine düzenlenmesi öngörülüyor

Sultan Uçar: Gençliği, ters kelepçelerle tutuklanırken hukuk fakültelerindeki hocaları neden derin bir sessizliğe gömüldü

Burcu Aydın: Faiz giderlerinde rekor artış

Hakan Okçal: Putin katılsaydı, Trump da İstanbul'a gelir, belki de hızla sonuç alınabilirdi

Esfender Korkmaz: İhtiyaç nedeniyle veya uzun dönemli elde tutmak amacıyla konut almak uygun

Nevşin Mengü: Bu ülkenin seküler demokratları Kürt düşmanı falan değil, manyak nekrofil de değiller

Cem Küçük: Türkiye'de aşırı göçmen var diyenler, gelip Frankfurt'u görsünler

Zülal Kalkandelen: AKP'nin 400'e ulaşana kadar her yolu deneyeceği kesin

Figen Çalıkuşu: Devletle millet de ancak hukuk zemininde barışır

Deniz Kilislioğlu: Rusya ve Ukrayna perşembe bir araya gelemedi ama İstanbul baş döndürücü bir muammaya şahit oldu

  • 9 SORUDA
  • YAZARLAR
  • AKTÜEL
  • ANALİZ
  • DİKEN ÖZEL
  • DİKEN'E TAKILANLAR
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • KEYİF
  • MEDYA
  • POPÜLER BİLİM
  • SANAT
  • BU GAZETE…
  • DİKEN 10 YAŞINDA
  • Künye
  • İletişim
  • Gizlilik ilkeleri
  • Çerez politikası

"Genç gazeteci arkadaşlarıma! Bu meslek yorucu bir meslektir. Ama, insan büyük bir zevkle çalışır. Kalemine daima efendi kal, uşak olmamaya gayret et. Mecbur kalırsan kır, sakın satma." Sedat Simavi

×