Türkiye’de 10 kişiden yedisi ihtiyaç duyduğu ürün ve hizmetlerin tümünü internetten almaya hazır.

Fotoğraf: Reuters
Araştırma kuruluşu GfK tarafından Türkiye’de alışveriş davranışlarının sorgulandığı ‘2017 GfK Futurebuy Shopper’ araştırması sonuçlandı.
AA’nın haberine göre Türkiye’de 18 yaş ve üstü, orta ve üzeri sosyoekonomik statüye sahip 1000 kişiyle yapılan çalışmada, tüketicilerin genel alışveriş davranışlarının yanı sıra alışverişte ve satın almada tercih edilen kanallar, en etkili temas noktaları, tercih edilen ödeme sistemleri, fiyat karşılaştırma, yorum okuma ve benzeri online aktivitelerin analizi yapıldı.
Buna göre, son altı ayda giyim alışverişi yaptığını belirtenlerin yüzde 62’si bu alışverişlerini hem online hem de fiziksel kanallardan gerçekleştirdiğini kaydetti. Yalnızca online giyim alışverişi yaptığını ifade edenlerin oranı yüzde 5.
İhtiyaç duyduğu ürünlerin ve hizmetlerin tümü için internetten alışveriş yapabileceğini dile getirenlerin oranı ise yüzde 71’i buldu. Bu oran geçen yıl yüzde 65 düzeyindeydi.
Katılımcılara bir yıl öncesine göre hangi online alışveriş aktivitelerini daha çok yaptıkları sorulduğunda, “İnternetten ürün araştırıyorum” diyenlerin oranı yüzde 54’e ulaştı. Her üç katılımcıdan biri de bir yıl öncesine göre daha fazla interneti kullanarak ürün satın aldıklarını belirtti.