Türk Hava Yolları (THY), dünya çapındaki teknik sorun nedeniyle mağdur olan yolcuların rezervasyonlarını değiştirebileceğini ya da biletlerini iade edileceğini duyurdu.

Microsoft dahil birçok şirkete hizmet veren ‘CrowdStrike’ adlı siber güvenlik şirketi çöktü. Bu şirketin sağladığı altyapıyı kullanan süpermarketlerden havayollarına medyadan borsa ve bankacılığa kadar geniş bir sektörde hizmetler aksıyor.
THY de sabah saatlerinden itibaren biletleme ve rezervasyon işlemlerinde sorun gözlendiğini açıklamıştı.
THY, uçuşları iptal edilen 84 seferdeki yolcuların mağdur edilmeyeceğini, iade ve rezervasyon değişikliği gibi taleplerin dikkate alınacağını duyurdu.
THY’nin X’ten yaptığı açıklama şöyle:
“Değerli yolcularımız, havacılık sektörü de dahil olmak üzere farklı sektörleri etkileyen ve küresel çapta hizmet veren bir tedarikçi kaynaklı teknik aksaklık meydana gelmiş olup, bu aksaklık neticesinde bazı seferlerimiz iptal edilmiştir. Uçuşunuzun durumunu mobil uygulamamızda yer alan ‘uçuş durumu’ sekmesinden görüntüleyebilirsiniz. Seferi iptal olmayan yolcularımız için de yaşanılan aksaklık nedeniyle ek haklar tanımlanmıştır. Sistemsel aksaklık giderildikten sonra aşağıdaki şartları sağlayan yolcularımız satış kanallarımızdan işlem yapabilirler.
19 Temmuz 2024 ve öncesinde düzenlenmiş biletler için 19 Temmuz 2024 tarihindeki seferlerimize kayıtlı tüm Türk Hava Yolları yolcularımızın, 25 Temmuz 2024 (dahil) tarihine kadar işlem yaptırmaları kaydıyla ilave haklar tanımlanmıştır.
1- Rezervasyon değişiklikleri ücretsiz yapılacaktır. Uçuş saati geçmiş olmasına rağmen henüz işlem yaptırmayan ve uçuşlarına katılamayan yolcularımız hak kaybı yaşamayacaklardır.
2-İade talepleri:
- a-Hiç kullanılmamış biletler için kesintisiz iade yapılacaktır.
- b-Kısmi olarak kullanılmış, seyahatin tamamlanmamış olduğu biletlerde, biletin kullanılmayan uçuşlarına ait iade işlemi kesintisiz yapılacaktır.
3-İlgili uygulamalar sadece Türk Hava Yolları tarafından icra edilen seferlerde kayıtlı grup ve münferit yolcular için geçerli olacaktır.
Güncel gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğiz. Anlayışınız için teşekkür ederiz.”