Mevduat faizlerinin artması ile ikinci el araç satışları yavaşladı. Bir de üzerine 7 Temmuz’dan sonra GSR 2 düzenlemesine uymayan sıfır araçların da satılamayacağı nedeni ile yapılan kampanyalar eklendi.
Oto galerin bu gidişle zor günler yaşayacağını uzun süre önce ifade etmiştim. Gelinen noktayı, en iyi değerlendirebilecek kişilerden olan özel bir firmada ikinci el müdürü Ersin Bakırdöğen’e sordum.
”Galeriler batıyor haberleri kamuoyuna yansımaya başladı, şu anda ikinci el otomobil tarafı nasıl” diye sorduğum Ersin Bakırdöğen özetle şu ifadeleri kullandı:
”Satışlar neredeyse durma noktasına geldi. Mevduat faizlerinin yükselmesi ile zaten bunu bekliyorduk. Ancak sıfır araçta yapılan kampanyalar da bu yavaşlamada etkili oldu. Oto galerilerin büyük bölümü elindeki araç sayısını azaltıp paralarını faizde bekletmeye başladı. Galerilerin ellerinde görülen pek çok araç konsinye. Yani galeriler artık başkalarının araçlarını satıp komisyon alarak günü kurtarmaya çalışıyor.
1 milyon TL’ye 50 bin TL faiz alınıyor ülkede. Yüksek faiz sadece oto galericileri değil, başta emlak olmak üzere birçok sektörü derinden etkiliyor. Aslına bakarsan galeriler değil ülke batıyor.”
Daha sonra uzun süredir sabit giden döviz kurlarının hareketlenmesi durumunda piyasanın nasıl bir duruma gelmesini beklediğini sorduğum Bakırdöğen ”Döviz kurları artarsa piyasa açılır” diyerek şöyle devam etti:
”Uzun süredir elinde döviz tutanlar bunu bir fırsat olarak görebileceği gibi fiyatların yükselmesi endişesi ile talep mutlaka artacaktır. Sıfır araçlara olan talep de mutlaka ikinci ele de yansıyacak. Doların 37, 38 lira olması satışları düşürmez, aksine artırır.”