Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından her üç yılda bir yapılan eğitim araştırması sonuçlarına göre Türkiye yine son sıralarda yer aldı.
PISA 2015’te (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) 72 ülkede 15 yaşındaki 540 gencin çeşitli alanlardaki performansları değerlendirmeye alındı. Bilim, okuma ve matematik alanlarının yanı sıra ortak çalışmaya dayalı sorun çözümü ve mali okuryazarlıkla ilgili test ve ölçümler de gerçekleştirildi.
Değerlendirme kapsamında Singapur, Çin, Japonya ve Estonya ilk sıralarda, Dominik Cumhuriyeti, Cezayir ve Kosova son sıralarda yer aldı.
Türkiye ise son sıralardaki ‘yerini korudu.’ Türkiye’ye yakın sıralamalarda bulunan ülkelerse Moldova, Arnavutluk, Trinidad ve Tobago, Tayland ve Kosta Rika oldu.
Türkiye, fen bilimleri, matematik ve okuma becerilerinde son sıralarda
Araştırmanın verilerine göre Türkiye, fen bilimleri alanında 425 puanla 72 ülke arasında 53’üncü. Bu alandaki OECD ortalaması ise 425.
Matematik alanında ise Türkiye 420 puanla, 490 puanlık OECD ortalamasının altında, 50’nci.
Okuma becerileri alanında da ortalamanın altında kalan Türkiye, bu alanda 428 puanla 51’inci.
Cinsiyet eşitliğinde OECD ortalamasının üzerinde
Fen bilimleri, matematik ve okuma becerilerinde Türkiye’nin yeri aynı kaldı. Yani, 2006’dan bu yana OECD ortalamasının altında.
Kız ve erkek öğrencilerin eğitim eşitliği ve sosyal arkaplan açısından ise Türkiye OECD ortalamasının üzerinde.
Raporun tamamına OECD’nin internet sitesinden ulaşılabilir.