Ortadoğu’da Filistin’e saldıran İsrail’i destekliyor diye Pepsi ve Coca-Cola gibi ABD’li içeceklerin tüketimi azalırken alkolsüz bira tüketimi artıyor.
Reuters‘a konuşan Carlsberg ve Beck’s gibi bira üreticileri Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da alkolsüz biraya talebin arttığını belirtti.
Beck’s’in üreticisi AB InBev’in Avrupa ve Ortadoğu CEO’su Jason Warner’a göre trend Suudi Arabistan’da da görülüyor. Bu yılın ilk çeyreğinde ‘Corona Cero’ adlı alkolsüz birasını Suudi Arabistan’da piyasaya süren şirket ‘yeni pazarlarda büyüme ve marka oluşturma’ fırsatı peşinde.
Reuters’a konuşan genetik araştırmacısı Abdelazim, eskiden yedi-sekiz kutu kola içtiğini, şimdilerde ise Carlsberg’in ‘Moussy’ adlı alkolsüz birasını tercih ettiğini söylüyor: “Dürüst olmak gerekirse sağlığa faydaları düşünüldüğünde bunu daha çok seviyoruz.”
‘Moussy’ birçok çoğu alkolsüz birada yapılan alkolün sonradan çıkarılması yerine, fermantasyonsuz üretiliyor. Şirket ürünü alkolsüz bira olarak tanımlıyor fakat 30 yıldır satıldığı Mısır’da malt içeceği olarak pazarlanıyor.
Şirketin CEO’su Jacop Aarup-Andersen, “Kültürel olarak insanların bunun bir bira olduğu fikrine alışması zaman alacak” dedi.
Hollandalı bira üreticisi Heineken’in de bölgedeki net gelirinin arttığı bildirildi.
Şirketin alkolsüz birası ‘Fayrouz’un satışlarındaki yükselişle birlikte yılın ilk yarısında net kar yüzde 40 yükseldi.
Mısır’da üretimin başladığı, Suudi Arabistan’ın Cidde şehrinde yerel tedarik merkezinin kurulduğu alkolsüz bira pazarında şirketlerin ortak kanısı Ortadoğu’da pazarın daha da büyüyeceği yönünde.
2018’de Pepsi’nin satın aldığı İsrail merkezli SodaStream ve Coca Cola, Reuters’ın sorularını yanıtsız bıraktı.