Tüketici davranışları üzerinde çalışan araştırmacılara göre nostalji hissi insanların daha kolay para harcamasına yol açıyor. Reklamlarda nostalji ve retro temalarının tam da bu nedenle sıkça kullanıldığı belirtiliyor.
İngiltere’nin Southampton Üniversitesi tarafından yürütülen araştırma ayrıca, nostalji hissi nedeniyle verici olma konusunda zırhlarını düşüren insanların daha fazla bağışta bulunduğunu ortaya koydu.
‘Para baskısı ortadan kalkıyor’
BBC’nin haberine göre, araştırmacılar, “Nostalji, paranın daha önemsiz görülmesine neden olurken, sosyal bağlılık, değerler ve ilişkiler daha önem kazanıyor. Böyle bir ortamda para kontrolü ve maddiyatın önceliği daha az baskı unsuru oluyor” diyor.
Araştırmayı yürüten ekip katılımcıların çeşitli reklamlara verdikleri tepkiyi ve finansal ödül almadan bağış yapma niyetlerini ölçmüş. Bir dizi deneyin ardından nostalji duygusunun paraya ilgiyi azalttığını saptamışlar.
Araştırmacılar, “İnsanlar nostaljik hissettiklerinde bir şey almaya daha fazla eğilimli oluyorlar. Bu yolla yemekten oyuncağa her şeyi satabilirsiniz” diyor.