Bizim AVM’lerimizin özelliği var. AVM’ler (1) Her gelir grubundaki kesime açık. (2) Her gelir grubundakilerin güçlerine göre alışveriş yapabilmelerine, gezip dolaşmalarına, bir şeyler yiyebilmelerine imkân veriyor. (3) Farklı kesimden insanların biraradalığını sağlıyor.
AVM’ler kâr odaklı, ticari kuruluşlar ama, sosyal işlevleri de önemli. Farklı kesimden farklı gelir grubundan insanları bir araya getiriyor.
Açık anlatımıyla bizde AVM modeli iyi oturdu. İyi gelişti. Bize benzer başka ülkelerde ise AVM’ler sosyal huzursuzluklara kapı açabilıyor. Örneğin Brezilya’da AVM’ler gelir dağılımındaki çarpıklığın huzursuz ettiği alt gelir gruplarının eylem ve çatışma alanına dönüşmüş durumda.