Son 2-3 aydır Getir ve Nazmi Salur, sektörde en çok konuşulan konular arasında.
Bütün bu gelişmeler, şirketin finansman sıkıntısı olduğu iddialarını güçlendiriyor.
Getir salgın döneminde büyüdü ve sonradan olduğundan fazla olduğu anlaşılan bir değerlemeye sahip oldu.
Getir, 2023 yazına gelindiğinde Fransa, İtalya, Portekiz ve İspanya’dan çıkmıştı. Bloomberg’in raporlarına göre, Avrupalı yöneticileri arasında pazardan çekilmelere kadar yol açan strateji anlaşmazlıkları oldu. Yine Bloomberg’in bildirdiğine göre o dönemde ayda yaklaşık 50 milyon dolarlık nakit yakma oranına sahipti. Bu da yatırımcıları ile çekişmesinin temelini oluşturdu. Bugün görülen de bu; sonuçta daha da küçülmek ve son olarak Almanya, İngiltere pazarlarından da çok hızlı bir şekilde çıkmak zorunda kaldı.
Bir de şunu belirtelim; 10-15 dakikalık teslimat fikri yeniydi. (Ama Nazmi Salur’un iddia ettiği gibi onun bulduğu bir fikri değil, örneğin 2011’de San Francisco’da kurulan ve 2020’de Uber’in satın aldığı Postmates öncü ultra hızlı teslimat şirketiydi.) Salgın da üstüne gelince birden büyüdü. Ancak birçok hızlı teslimat firması da salgın sonrasında sürdürmedi ve iflas etti ya da başka firmalar tarafından satın alındı. Çünkü birçok gıda perakende firması da bu süreçte kendi “hızlı teslimat” servislerini oluşturdu. Örneğin “Migros Hemen.”