Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a ilan-ı aşk etmesiyle de tanınan işadamı Ethem Sancak’ın, polis teşkilatına üç ay önce teslim etmesi gereken zırhlı araçları hala teslim etmediği ortaya çıktı. Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM), Sancak’ın gecikmeden dolayı ödemesi gereken cezayı da tahsil etmiş değil.

Fotoğraf: DHA
EGM, 6-7 Ekim’deki Kobani olayları sonrasında acil bir kararla toplam 726 adet zırhlı araç alımı planlamış ve iş yapmakta oldukları yerli ve yabancı tüm zırhlı araç üreticisi firmaları, teslim süreleri hakkında bilgi almak amacıyla 19 Ekim 2014 tarihinde toplantıya çağırmıştı.
Cumhuriyet’ten Şehriban Kılıç’ın haberine göre 6 Kasım 2014’te yapılan ihalede tüm araç tiplerinin son teslim süreleri, yapılacak tüm sözleşmeler için imza tarihinden sonra 240 gün olarak belirlendi. 240 günlük son teslim tarihi, genel seçimlerin sonrasına denk gelse de firmalardan alınan ön bilgilere istinaden, seçimden önce araçların çoğunluğunun teslim alınacağı öngörüldü.
Sancak’ın 2 milyon avro ceza ödemesi gerekiyor
İhale, BMC, IAG, Isuzu, Katmerciler, Nurol, Otokar ve Volkan firmalarına verildi. Firmalar, bilirlenen tarihler arasında EGM’ye teslimlerini yaparken, Sancak’a ait BMC ihalede imzaladığı ‘Taktik Zırhlı Araç’ sözleşmesinin gereklerini yerine getirmedi. Sözleşmeye göre BMC’nin, gecikmeden ötürü EMG’ye 2 milyon avro ödemesi gerekiyor.
Cumhuriyet’in haberine göre BMC, Temmuz ayında EGM’ye teslim etmesi gereken 50 adet ‘Vuran’ isimli zırhlı aracı teslim etmedi. Cumhuriyet’in ulaştığı kaynaklar, bu araçların üretiminin bile yapılmadığını söyledi.
Yerli dedi, İsrail menşeili çıktı
BMC, ‘Vuran’ı kamuoyuna ilk olarak 2011’de ‘yerli araç’ olarak lanse etmişti. Aracın yerli olmadığı, aslında İsrail menşeili olduğu iddiasının ardından da şirket bir açıklama yaparak, aracın lisans haklarını İsrail’den satın aldıklarınıa belirtmiş ve yerli olmadığını kabul etmişti.

BMC’nin yerli üretim deyip, İsrail’den ithal ettiği zırhlı araçlar. Fotoğraf: Sözcü
Sözcü’den Hayri Çetinkaya’nın haberine göreyse BMC ihale sözleşmesinde yerli şartı olan zırhlı araçları İzmir’deki tesislerde yeterli altyapısı olmadığı için üretemiyor. Bu yüzden BMC, ‘Vuran’ların teslimi için gerekli çözümü, patentini daha önce İsrail’den aldığı Hatehof firmasında önemli parçaları ürettirip Türkiye’ye getirmkte buldu.