BMW, Toyota işbirliğiyle hidrojenle çalışan ilk aracının seri üretimine 2028’de geçmeyi hedeflediğini bildirdi.
BMW Group açıklamasında iki markanın yeni nesil hidrojen yakıt hücresi teknolojisini (FCEV) ortaklaşa geliştirmek üzere anlaştığı belirtildi.
Şirket, satın alma ve geliştirme alanındaki işbirliğinin büyük miktarlarda üretim yapılmasını ve maliyetleri düşürmesini hedefliyor. BMW’nin hangi modelinin hidrojenli otomobil olarak çıkacağı belirtilmedi.
BMW Group Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Zipse, Toyoto’yla hidrojen teknolojisi projelerini ‘otomotiv tarihinde bir dönüm noktası’ olarak niteledi: “Gücünü hidrojenden alan ve işbirliğimizin ruhuyla hareket eden bu araç, teknolojik ilerlemenin geleceğin mobilitesini nasıl şekillendirdiğinin habercisi olacak.”
BMW, hidrojen şarj altyapısının 2028’e kadar önemli ölçüde gelişeceğini hesaplıyor.
Dünya genelinde 1000 hidrojen yakıt ikmal istasyonu bulunuyor. Avrupa’da 2030’a kadar hidrojen için yaklaşık 400 yeni yakıt ikmal istasyonu inşa edilmesi planlanıyor.
Hidrojenle çalışan araçlar hızlı bir şekilde yakıt ikmali yapabiliyor ve tamamen elektrikli araçlara göre daha uzun bir menzile sahip oluyor. Öte yandan yüksek maliyeti ve sınır yakıt istasyonu ağı nedeniyle çok az otomobil üreticisi bu teknolojiye yatırım yapıyor.
Yenilenebilir enerjinin yaygınlaşmasının yeşil hidrojene erişimi kolaylaştırması ve fiyatları düşürmesi bekleniyor.