Taraftarları fişleyeceği gerekçesiyle tepki çeken e-bilet uygulaması Passolig’in tüketici mahkemesince durdurulmasına, Gençlik ve Spor Bakanlığı’ndan ve hükümete yakın Çalık Holding’e ait Passolig Kart İletişim’den tepki geldi. İki taraf da, uygulamanın mahkeme kararına rağmen devam edeceğinde ısrarcı.
Ankara 16′ıncı Tüketici Mahkemesi, Taraftar Hakları Dayanışma Merkezi’nin başvurusu üzerine Passolig uygulamasına, ‘tüketici kitlesinin mağduriyetine sebep olmamak amacıyla‘ tedbir kararı getirmişti. Bu karar, taraftarların mahkeme kesin kararını verene dek eskisi gibi normal bilet alarak maçlara gidebileceği anlamına geliyordu.
Bakan Kılıç: Rafa kalkmadı
Fakat Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, gerekçeli kararın henüz ellerine ulaşmadığını belirtip, “Elimize ulaşınca gerekli adımlar atılır. İnisiyatif TFF’de, onlarla konuşacağız. Ben Passolig’in rafa kalktığı düşüncesini paylaşmıyorum” dedi.
Passolig Kart İletişim’den yapılan yazılı açıklamadaysa, söz konusu kartın ekonomik olduğu ve ‘kamuoyunda yanlış algı yaratılmak istendiği‘ savunulup, “Passolig mevcut taraftar kart programlarından çok daha fazlasını çok daha ucuza taraftara sunuyor. Bazı kulüpler kendi pazarladıkları kartları, maça girmek ve kombine bilet almak için “zorunluluk” olarak ortaya koyarken; bu zorunluluğu ne e-bilet’in yasal çerçevesi ile ilişkilendirebiliyor ne de taraftara ödediği paranın karşılığını verecek bir hizmet/fayda sunabiliyor” denildi.