Dünyanın önde gelen araştırma şirketi Nielsen’in tüketici güveni endeksiyle yaptığı son araştırmanın sonuçlarına göre, 2016 yılında yüzde 43 olan ‘terör endişesi’, 2017’nin ikinci çeyreğinde yüzde 24’e gerilerken, ‘ekonomik durumla ilgili endişe’ yüzde 9’dan yüzde 20’ye yükseldi.
Hürriyet’in haberine göre, Türk halkının en büyük endişesi geçen senenin ikinci çeyreğinde yüzde 38’le ve 2016’nın dördüncü çeyreğinde yüzde 43’le ‘terör’ olmuştu.
Araştırma; bu durumun 2017’nin ikinci çeyreğinde de hala en büyük endişe olarak kalmaya devam ettiğini, ancak yüzde 24’e gerileyerek geçtiğimiz yılın aynı çeyreğine ve yine geçtiğimiz yılın dördüncü çeyreğine göre anlamlı bir düşüş gösterdiğini ortaya koydu.
Aynı dönemde ‘ekonomik durumla ilgili endişe’ yüzde 9’dan yüzde 20’ye yükselmiş görünürken, ‘savaş endişesi’ ise yüzde 13’le, ‘terör’ ve ‘ekonomi’den sonra üçüncü en büyük endişe konumunda.