Ahmet Taşgetiren: 'İsrail tehdidi' diye bir olgu Trump himayesinde yerleşik hale geliyor

Okura not

Günün 11’i, Türkiye medyasındaki görüş ve yorum çeşitliliğini yansıtmak amacıyla hazırlanmaktadır. Aşağıda özetini bulacağınız yazıya yer vermemiz, içeriğini onayladığımız ve/veya desteklediğimiz anlamına gelmez.

Trump’ın sözlerinden, bu süreçte Erdoğan’a ulaşıldığı, ondan savaşta tarafsız kalmasının, hele “İran lehine” bir tutumun benimsenmemesinin istendiğini anlıyoruz.

Ama bölgedeki yapıda “İsrail tehdidi” diye bir olgu da Trump himayesinde yerleşik hale geliyor.

Gazze mi? Batı Şeria mı? Lübnan’ın işgal edilmiş yerleri mi? Suriye üzerindeki İsrail tehdidi mi?

ABD Başkan Yardımcısı JD Vance İsrail’li bakan Ben Gvir’e cevap verirken şöyle demişti:

“9 milyonluk bir ülkesiniz. Karşılaştığınız her ulusal güvenlik sorununu çözmek için sadece öldürerek bir çıkış yolu bulamazsınız.”

Ama orada, İsrail’de böyle bir damar var ve Netanyahu o yapı içinden çıkmış bir vandalı temsil ediyor.

Bunu her zaman itiraf etmese de Amerika da biliyor, tabii ki biz de biliyoruz. Uranyumu zenginleştireceksin diye İran’a çullan, elinde zaten nükleer güç bulunan İsrail’i de varlığıanı koruma garantisi ver. Zımni uzlaşmalarla buluşulan bu Trump düzeni, dileyelim ilerde bizim de başımızı ağrıtmasın…

Ahmet Taşgetiren’in yazısı