Ankara’da öğretmenler 13 günlük açlık grevini sonlandırdı.

Ankara’da 7-8 Temmuz’da yapılacak NATO zirvesi nedeniyle 22 Haziran’da 13 gün eylem yasağı kararı alınmıştı.
Öğretmenler, düşük ücretler ve mülakatlarda haksızlık yapıldığı iddiasıyla günlerdir eylemdeydi.
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası grevi sonlandırdıklarını şu sözlerle duyurdu:
“Ankara Valiliği, Nato Genelgesini yayımladı. Anayasal, demokratik hakların resmi olarak yasaklandığı genelgede açlık grevi yapmak dahi yasak. Öğretmenlere 14 gündür yasak olan çoğu şey 11 Temmuz’a kadar herkese yasak. Şu noktayı vurgulamak isteriz. Rafa kaldırılan haklardan bahsetmiyoruz 14 gündür öğretmenlere uygulanan baskı ve şiddetin resmî bir hal alacak olmasının üzerinde duruyoruz.
Arkadaşlarımızın, ailelerimizin hayatı ve yaşayabilecekleri olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranıyor, kamuoyunun ve kamuoyunun temsiliyetini üstlenmiş aydın, akademisyen, sanatçı dostların çağrısına karşılık veriyor, Ankara’daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz illerde farklı biçimlerde büyük bir motivasyon ve enerji ile devam edecektir.”